B2b telemarketing

B2b telemarketing, oftewel business to business telemarketing, is voor veel bedrijven dé manier om contact te leggen met potentiële klanten. Telefonisch contact opnemen met deze potentiele klanten kan vrijwel iedere werknemer. Toch is het binnenhalen van nieuwe klanten via de telefoon niet voor iedereen weggelegd. Om het maximale uit uw b2b telemarketing te halen, kunt u professionals inschakelen die precies weten hoe zij telefonische marketing moeten bedrijven! Dit zorgt er niet alleen voor dat u meer rendement uit uw telemarketing activiteiten haalt, u kunt hiermee ook tijd en kosten besparen! In dit artikel geven we u drie redenen waarom u telefonische acquisitie beter kunt uitbesteden! Telemarketing uitbesteden? Klik hier!

1: Telemarketeers vs. medewerkers die kunnen bellen.

Wilt u in uw organisatie iets gaan doen met b2b telemarketing? Dan veronderstelt u vaak dat u dit prima kunt overdragen aan uw huidige medewerkers. Toch is dit vaak niet de juiste keuze. Niet iedereen is een geboren telemarketeer. Bij telefonische acquisitie is het belangrijk dat u weet hoe u om moet gaan met tegenwerpingen en andere obstakels in een gesprek. Een goede telemarketeer is hierop getraind en dat zorgt er voor dat er meer rendement gehaald kan worden uit de gesprekken!

2: Tijd besparen

Telemarketing is niet alleen een lastige discipline, het is ook een tijdrovende bezigheid. Wanneer u aan de slag gaat met b2b telemarketing, zult u merken dat het ontzettend lastig is om de juiste contactpersoon te pakken te krijgen. De meneer of mevrouw die u wilt spreken is in gesprek, heeft een vrije dag, is al richting huis, is aan de telefoon of er is een andere reden waarom het op dit moment niet mogelijk is hem of haar aan de lijn te krijgen. Soms moet er tot wel 8 keer toe gebeld worden voordat er met de juiste contact persoon gesproken kan worden. Een tijdrovende bezigheid dus waar uw personeel vaak langer mee bezig is als dat u in eerste instantie zou denken. U kunt natuurlijk best wat tijd investeren, maar dan moet het u uiteindelijk wel wat opleveren. Dit brengt ons bij punt 3.

3: Geld besparen door b2b telemarketing uit te besteden

De laatste en belangrijkste reden waarom het uitbesteden van telemarketing een verstandige keuze is, is het feit dat het u veel geld kan besparen. Wanneer u uw medewerkers zelf laat bellen, bent u gemiddeld gezien ongeveer een half uur per potentiele klant bezig. Stel u heeft een lijst van 100 telefoonnummers, dan bent u hier doorgaans 50 uur mee bezig. Tijd is geld en een investering van 50 uur moet u wel wat opleveren. Het rendement van professionele telemarketeers is vele malen hoger dan het rendement dat uw vaste werknemers uit een lijst van 100 telefoonnummers kunnen halen. Dit is zonder twijfel de belangrijkste reden om b2b telemarketing uit te besteden! Steengoede telefonische medewerkers halen meer nieuwe klanten voor u binnen en dat levert u uiteindelijk het meeste op!

(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)

Ilse Bierens