Auto Verkopen nog transparanter

Er zijn inmiddels talloze websites voor particulieren waar je je auto kunt verkopen. Maar je auto verkopen tegen een gegarandeerd bod was er tot 2016 nog niet.

Sinds 2016 kun je je auto verkopen via AutoVendi.nl. Het platform biedt als enige auto verkoopsite de transparantie en mogelijkheid om je auto tegen een gegarandeerd bod te verkopen. Tevens kun je 100% gratis je auto verkopen via de dienstverlening.

Hoe werkt het?

Het enige wat je hoeft te doen als particuliere auto verkoper is je kenteken invullen op de website. Vervolgens wat foto’s toevoegen en je aanmelding bevestigen.

Nadat je auto is aangemeld voor de verkoop neemt er een taxateur van de website contact met je op om de auto volledig door te nemen. Op die manier komen eventuele waardevolle opties die je over het hoofd heeft gezien of bijvoorbeeld gebreken aan het licht. Vervolgens wordt er samen met jou een ideale vraagprijs en uiteindelijke verkoopprijs bepaald.

Nadat je auto is getaxeerd gaat jouw tussenpersoon van AutoVendi met je auto aan de slag om een gegarandeerd bod op te halen bij koopkrachtige partijen in Nederland. Het hoogste gegarandeerd bod wordt naar jou teruggekoppeld en jij beslist uiteindelijk zelf of je je auto wilt verkopen tegen het gegarandeerde bod.

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn….

Autovendi waarschuwt consumenten voor het grote aantal louche websites die tegenwoordig online staan.

Er zijn bijvoorbeeld veel autobedrijven die een dergelijk concept online hebben gezet. Je krijgt dan zonder taxatie een bod op je auto en moet je auto dan bij het autobedrijf inleveren. Eenmaal daar word je auto flink onderuit gehaald en ga je naar huis met een veel lager bedrag.

Daarnaast zijn er websites waar je alleen een kenteken en kilometerstand in hoeft te vullen en uiteindelijk direct een prijs te zien krijgt. Dit is natuurlijk te mooi om waar te zijn. Er komt veel meer kijken bij de waarde van een auto dus wees gewaarschuwd.

Conclusie, bekijk altijd de ervaringen van andere mensen.

(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)

Alen Sirovica