Windows server 2003, nog 3 maanden ondersteunt!

Microsoft waarschuwt Windows Server 2003-klanten nog maar eens

14 APRIL 2015 11:35

Nog 3 maanden, dan is het echt over met de ondersteuning van Windows Server 2003, meldt Microsoft in een persbericht. Het gebruik loopt snel terug, maar er zijn toch nogal wat exemplaren in gebruik.

In januari gebruikte nog 1 op de 7 vestigingen met ten minste 50 medewerkers de verouderde versie van Microsofts serverbesturingssysteem, meldt Microsoft op basis van een onderzoek van Computer Profile. Dat betekent een halvering van het aantal vestigingen met Windows Server 2003 in een jaar tijd, constateert Microsoft tevreden.

Desalniettemin is het aantal vestigingen dat nog werkt met Windows Server 2003 nog fors. Dat geldt met name voor het midden- en kleinbedrijf en de wat grotere op de Nederlandse markt geconcentreerde bedrijven; in die segmenten gebruikt nog 1 op de 5 Windows Server 2003. Tel daarbij op dat de overheid er niet in zal slagen alle Windows Server 2003-instanties tijdig te vervangen – terwijl in de publieke sector nog maar 12 procent erop draait – en het is waarschijnlijk dat behoorlijk wat Nederlandse bedrijven de deadline niet zullen halen.

Op we website van Microsoft is meer informatie te vinden.

Wellicht voor bestaande gebruikers die zich nu geconfronteerd zien met een aanstaande upgrade van Windows 2003 naar 2008R2, maar waarschijnlijker naar Windows Server 2012, een mogelijkheid om ook outsourcing opnieuw te bekijken. Als A1 Internet zouden we graag met u in contact komen om een inventarisatie te doen van uw bestaande server park met bijbehorende software om te kijken of we wellicht niet een betere en goedkopere oplossing voor u zouden kunnen betekenen!

Mocht u meer informatie wensen neem contact met ons via telefoon; 0513-646493, per email naar info@a1.nl of ga naar onze website op www.a1.nl

Harry Dijkstra

Eigenaar van diverse ICT en telecom bedrven