Social Media is vandaag de dag niet meer weg te denken uit het dagelijks leven! Maakt u er met uw onderneming al gebruik van?

Van welke social media platformen maakt u al gebruik? Hoe past u social media toe binnen uw onderneming? Voor een groot aantal bedrijven is het (nog) niet duidelijk hoe social media te gebruiken. Social Media Marketing is een solide start om uw online aanwezigheid te optimaliseren. Indien u in zich in een branche bevind met concurrenten zult u er alles aan moeten doen om boven hen uit te steken, deelname aan Social Media is hier een cruciaal onderdeel van.

Wat is Social Media Marketing
Social Media marketing is het goed inrichten en bijhouden van uw social media accounts, zodat deze communicatiemiddelen:

• veel gerichte bezoekers naar uw website leidt
  • potentiële klanten doet beslissen om met uw onderneming in zee te gaan
  • uw (potentiële) klanten van nuttige en bruikbare informatie voorziet
  • Verschillende platformen bieden bedrijven mogelijkheden om te adverteren op hun netwerk, bijvoorbeeld: Facebook adverteren, adverteren op LinkedIn en adverteren op YouTube.Wat zijn Social Media
    Social Media zijn platformen die het mogelijk maken om verschillende info met elkaar te delen op het internet. Dit kan op meerdere manieren. Denk onder andere aan tekstboodschappen, foto’s, filmpjes, enz. De bekendste social media netwerken in Nederland zijn:
  • Hyves
  • Google Plus
  • Voordelen social media marketingVoordelen van social media marketing zijn er genoeg:
  • verbeteren van uw zoekposities in Google door het optimaal inzetten van de social media netwerken
  • verhogen van het aantal bezoekers naar uw website of webwinkel