SALETIME.NL: 45 juweliers starten een gezamenlijke uitverkoop webwinkel. Met kortingen tot wel 60% van tientallen topmerken.

SALETIME.NL: 45 juweliers starten een gezamenlijke uitverkoop webwinkel.

Met kortingen tot wel 60% van tientallen topmerken.

45 juweliers hebben besloten samen te werken om hun incourante voorraad online aan te bieden. Saletime verzorgt daarbij de promotie, distributie en de techniek.

Initiatiefnemer Maurice Reijersen CEO van Yizz BV licht toe: “Saletime is een onderdeel van het

Yizz-platform waar ruim 300 juweliers deel van uit maken. Omdat juweliers vaak voorraad overhouden is het zaak, zeker in deze tijden, om dit snel ten gelde te maken. Omdat via internet een breed publiek benaderd kan worden, ver buiten de dorpsgrenzen van de lokale juwelier, leek ons dit een prima aanvulling op onze bestaande dienstverlening. De huidige deelnemers van Saletime.nl zijn de koplopers als het gaat om integratie van internet in hun normale retail-businessmodel”.

De producten die de juweliers aanbieden, worden zowel op  hun eigen webwinkel als op saletime.nl aangeboden. Op deze manier creëren we twee extra verkoopkanalen naast de fysieke winkel.

De webshop telt inmiddels 81 merken die in aantal zullen toenemen en waarin regelmatig verschuivingen plaatsvinden dankzij het wisselende aanbod. Merken als Zinzi, Seiko, Hugo Boss, Omega. Rado, Esprit, Breil, Buddha to Buddha, Xen, Danish Design, DKNY en Ti Sento zijn vertegenwoordigd, alsook luxe merken als Tag Heuer en Aerowatch behoren tot het assortiment.

A. Reijersen

Yizz BV heeft een online platform gecreerd speciaal voor winkeliers die een webshop wensen. Omdat het platform ondersteund wordt door samenwerkende leveranciers, bekent dit dat de winkelier een groot deel van de productinformatie niet zelf hoeft in te voeren. De bestellingen hoeven ze bovendien ook niet zelf te verzorgen, dat doen de leveranciers. Hierdoor kan zelfs een winkelier die 50 tot 60 uur per week werkt toch een geavanceerde webshop bestieren. Daarbij zijn ook de kosten hiervoor zeer laag. Er wordt gewerkt met een abonnementsvorm, zonder inhouding van enige commissies over de verkopen ten behoeve van Yizz bv, waarmee het bedrijf zich zeer duidelijk onderscheid van andere aanbieders.