Netwerkmarketing, Relatiemarketing, Multi-levelmarketing (mlm) , wat het echt is!

Netwerkmarketing, Relatiemarketing, ook wel Multi Level Marketing (kortweg MLM) is een manier van marketen van producten of diensten.

Anders gezegd het promoten van producten of diensten via een bestaand netwerk. In dat netwerk kennen mensen elkaar. Het vertrouwen dat je hebt betreffende een zeker product of dienst kun je overbrengen op je relaties. Dat kan in persoonlijke sfeer zijn., bij vrienden en/of kennissen, maar ook bij zakelijke relaties. Daadwerkelijk alle contacten in jouw omgeving. Het doel is vanzelfsprekend om die producten of diensten te verkopen. Netwerkmarketing is dus gewoon een manier om reclame te maken.

Net zoiets als MOND TOT MOND reclame. Je bent enthousiast over de geleverde dienst van een bedrijf. Je spreekt een vriend en in dat gesprek komt die dienst toevallig naar voren. En wat doe jij? Je beveelt dat bedrijf aan! Dat doe je vrijwillig. En dat betekent dus, kosteloos reclame voor dat bedrijf. Het is dan goed denkbaar dat die vriend het gaat gebruiken. Is hij ook optimistisch, dan gaat ook hij vanzelf reclame maken voor dat bedrijf. Of je bent naar de bios geweest en hebt een hele leuke film gekeken en dat vertel je dan aan je (Facebook) vrienden. Zonder dat je het door hebt promoot je die film en maak je dus reclame voor de film en mogelijk ook nog voor de bioscoop! Het zou toch aangenaam zijn als jij (en je vriend, familie, vrienden en kennissen) daar ook iets aan mee konden verdienen.

Netwerkmarketing werkt in beginsel net zo. Jij beveelt een dienst of product aan, aan mensen in je netwerk. En personen in jouw netwerk doen dat weer in hun eigen netwerk. Zij worden klant, alleen nu word jij ervoor betaald. Hierdoor ben je een soort van tussenpersoon geworden. Net zoals bijvoorbeeld een verzekeringsagent voor verschillende verzekeringsmaatschappijen is. En natuurlijk doe je dat het liefst voor producten of diensten waar je ook daadwerkelijk achter staat. Het is een manier van reclame maken en verkopen in een netwerk. Dus, een door de bedrijven, bewust gekozen manier van reclame maken. De grote reclamekosten die een bedrijf dan niet hoeft te maken worden gebruikt om jou (en jouw netwerk) een beloning te geven. En het gaat dus niet, zoals velen denken, ten nadele van die goede kennis, vriend of familielid. (Tenminste niet met onze diensten.) Nee, veel beter nog. In veel gevallen doe je jouw netwerk dus een plezier. Vaak komt het voor dat je het product goedkoper kunt aanbieden. Is daar dan iets mis mee? Als je normaal gesproken toch al voor een dienst betaald, dat jouw vriend een klein deel uit die kosten vergoed krijgt? Wie gun je het geld liever, jouw vrienden of dat bedrijf, waar toch al zoveel verdient word!?

Oh ja, voor dat ik het vergeet! In veel gevallen lijkt het een hele flashy business met snelle jongens. Heel eerlijk, in enkele gevallen is dat ook wel een beetje zo, maar meestal valt het wel mee. Ben je van plan om aan een Multi level marketing bedrijf mee te doen? Onderzoek dan gewoon het betreffende netwerkmarketing bedrijf en bepaal of het iets voor je is. Denk daarbij aan dingen als investeringen. En zeker moet je bekijken hoe je gecompenseerd word. Kijk goed naar de mogelijkheden. Trouwens, ik ben zelf ook niet van die poeha. Ik ben meer van doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.

Netwerkmarketing is dus gewoon een marketingmiddel waarbij de werknemers, nu dus zelf ondernemer, verdienen door het aanprijzen van producten of diensten aan de mensen in hun persoonlijke of zakelijke netwerk.Over de mogelijke verkopen krijgt men dan de verdiensten. Overigens is netwerkmarketing een afgeleid verlengstuk van netwerken. Het leggen en onderhouden van contacten met andere mensen die elkaar mogelijk ooit voordeel op kunnen leveren. Gert, Team Bizzopp.nl

teambizzopp

Team Bizzopp heeft als missie het uitdragen van een positieve lifestyle en het creëren van een persoonlijke en ook zakelijk succesvolle omgeving. Onze blogs zijn gericht op persoonlijke ontwikkeling die je kunnen helpen of je aan het nadenken kunnen zetten om aan jezelf en jouw eigen succes te werken. Bizzopp Opportunities biedt zowel ondernemers als particulieren een interessante mogelijkheid om (part-time) een eigen organisatie op te bouwen om daarmee een maandelijks residueel inkomen op te bouwen. Wij helpen je met het opbouwen van een blijvend inkomen, je staat er dus nooit alleen voor.