Fashionwheels bouwt aan milieuvriendelijker transportmanagement

Deurne, 25 oktober 2012

Begin 2011 gaf Fashionwheels opdracht aan Van de Ven – Systemen om te beginnen aan de ontwikkeling van een volg- en communicatiesysteem dat gebaseerd is op slechts één handterminal. Het uiteindelijke product, DeeMoTrack genaamd,  werd recent door de betrokken partijen geëvalueerd.  Conclusie: DeeMoTrack ontzorgt en draagt bij aan de efficiëntere en flexibelere bedrijfsvoering die Fashionwheels vooraf voor ogen had.

Fashionwheels, een grote logistieke dienstverlener die zich focust op fashion- en lifestyleproducten, concludeerde in 2011 dat haar logistieke processen toe waren aan vernieuwing en digitalisering om leidend te kunnen blijven binnen haar branche. Er werd gezocht naar een milieuvriendelijke oplossing, waarbij de nadruk kwam te liggen op een efficiëntere ritplanning waardoor minder Co2 uitstoot zou ontstaan. Daarnaast wilde men dat papieren ritlijsten verleden tijd zouden worden.

VDVS, ontwikkelaar en bouwer van maatwerkoplossingen voor de logistieke dienstverlening, creëerde op basis van een mobiele handterminal (of gsm), een systeem dat naadloos aansluit op het transportmanagement systeem van Fashionwheels, zonder dat inbouw in een van de 50 voertuigen van het bedrijf noodzakelijk was.

Door de jarenlange ervaring in de logistieke sector en door de opdrachtgever nauw te betrekken bij het complete proces, wist VDVS in eigen beheer een maatwerkoplossing te ontwikkelen

die kostenbesparing garandeert en bijdraagt aan een milieuvriendelijk  transportmanagement.

Door het gebruik van DeeMoTrack heeft Fashionwheels real-time inzicht in de interne processen en kan de organisatie efficiënter inspelen op plotse veranderingen in het logistieke proces.

Bij Fashionwheels kan men inmiddels niet meer zonder. Naast de afdelingen planning, customer service en de chauffeurs, die door VDVS zelf begeleid en getraind werden,  zien ook haar klanten de vele voordelen van DeeMoTrack. Waar vroeger de papieren ritlijsten nog veel tijd in beslag namen, is een chauffeur nu, met een 100% controle op aflevering, na enkele minimale handelingen klaar bij de klant.

Scannen, foto’s maken bij schadegevallen, een digitale handtekening plaatsen en real-time track & trace. Een greep uit de mix van eigenschappen die het succes van DeeMoTrack bij Fashionwheels het afgelopen jaar heeft bepaald.

Met deze geslaagde implementatie heeft VDVS bewezen maatwerkoplossingen te bieden voor organisaties die zich bewegen binnen de dynamische transportbranche en milieuvriendelijker en kostenbesparender willen werken.

Voor meer informatie over dit bericht of het product, neem contact op met:

Van de Ven Systemen

Tel: 0493 – 844312