Eerste onafhankelijke Groene Platform gelanceerd

AMSTERDAM, 11 februari 2013– Bedrijven, instellingen en overheden spelen een sleutelrol bij de vergroening van de Nederlandse economie, dit is een proces dat in de toekomst een steeds grotere rol zal gaan innemen. Zowel consumenten als bedrijven zullen meer en meer op zoek gaan naar producten, bedrijven en instanties die duurzaam en milieuvriendelijk zijn.

GroeneZaken.com

Het idee van de website is gebaseerd op het feit dat er momenteel geen duidelijk overzicht is hoe bedrijven, instellingen en overheden met het onderwerp “milieu” omgaan.

Op GroeneZaken.com krijgen deze bedrijven de kans zichzelf te profileren op het gebied van groen. Ze kunnen hun milieubeleid communiceren en tevens laten zien welke ( Nederlandse ) milieukeurmerken zij hebben. De keurmerk instanties kunnen dit eenvoudig controleren, zodat de informatie zuiver en eerlijk blijft voor de bezoekers van de website.

Veel vraag naar duurzame producten en diensten

Zowel vanuit de zakelijke als de particuliere markt stijgt de vraag informatie over duurzame producten en diensten, of het nu gaat om een nieuwe leaseauto, een nieuw Telecom bedrijf of schoonmaakdiensten, een gemeente of een stichting waarbij men is aangesloten, een compleet en helder overzicht was er tot nu toe niet. GroeneZaken.com voldoet aan deze toenemende behoefte aan informatie. “De informatie die wij, via onze leden verschaffen is 100% onafhankelijk. Wij plaatsen geen reclame op onze website. Wij beschouwen de deelnemers als gelijken, of ze nu een landelijke energiebedrijf, een regionaal bouwbedrijf of een gemeente zijn, iedereen is bij ons gelijk en krijgt de zelfde ruimte om zich te presenteren.” Aldus Dhr. S. Zwerver, woordvoerder van GroeneZaken.com.

Werkwijze Groenezaken.com

Bedrijven, instellingen en overheden sluiten zich aan via een jaarabonnement op www.groenezaken.com en kunnen hun eigen pagina invullen. Bezoekers van de website kunnen op een uitgebreide doch eenvoudige wijze, de informatie vinden over de deelnemers en hun producten en diensten. Van het lidmaatschap zal GroeneZaken.com vijftig procent doneren aan een charitatieve instelling, voor 2013 is gekozen voor het Wereld Natuur Fonds.

De marktbenadering zal zowel online als telefonisch gaan, bedrijven kunnen rekenen op een telefoontje van ons gemotiveerde team van medewerkers, die zich als doel gesteld hebben alle bedrijven, instellingen en overheden met meer dan 10 medewerkers in 2013 te benaderen.

Online is er een campagne gestart die zowel via Twitter, Facebook en Linkedin gevolgd kan worden.

Groenezaken.com – Website waarbij bedrijven, instellingen en overheden zich profileren op het gebied van duurzaamheid en milieubewust ondernemen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Dhr. S. Zwerver

Telefoonnummer: +31(0)50 280 9292