Een goochelshow van Arjen Reinders, een indrukwekkende ervaring

De zaal is gevuld met kinderen, ouders en enkele andere familieleden. Je hoort de kinderen enthousiaste geluiden maken. Het podium ziet er kleurrijk en interessant uit. De show zorgt ervoor dat iedereen stopt waar hij mee bezig is; ze willen allemaal zien wat er op het podium gebeurt. Dit is wat mij overkwam toen ik een goochelshow zag die verzorgd werd door de kindergoochelaar Arjen Reinders.

Het is niet makkelijk om een kindergoochelaar te zijn. Kinderen hebben van nature de neiging om zich volledig op de bewegingen van de handen van de goochelaar te richten en zullen niet schromen om meteen te onthullen hoe een truc werkt als ze dit denken te weten. Ook wanneer een truc erg langdradig en oninteressant overkomt, zullen ze dit meteen kenbaar maken. Dan zullen de kinderen al gauw laten merken dat ze niet langer geïnteresseerd zijn.

Het is daarom belangrijk dat de trucs simpel van aard zijn en duidelijk en met veel interactie worden gebracht. Een kindergoochelaar kiest daarom voor makkelijke goocheltrucs. Enkele succesvolle trucs zijn: de 20th century silks, kaarttrucs, sponsbananen truc, verkleurende schoenveter, jongleertrucs en nog veel meer. Enkele trucs uit de goochelshow van Arjen Reinders en/of trucs die hij vooraf aan kleine groepjes vertoont, zijn:

Goud en zilver:
Dit is een close-up effect dat ook voor kleine groepen zijn nut heeft bewezen. De goochelaar toont twee munten: één van goud en één van zilver. Eén van de twee wordt uit zijn hand gehaald en zichtbaar in zijn zak gestopt. Daarna opent de goochelaar zijn hand en beide munten zitten weer in zijn hand. Dit wordt een aantal keren herhaald, zowel met de zilveren als met de gouden munt. Daarna doet hij het nog een keer. Iedereen verwacht dat beide munten weer in zijn hand zitten, maar dan blijkt dat de beide munten zijn verdwenen. Dit is één van de munteffecten die je van Arjen Reinders kan verwachten.

Get sharky:
Een truc die met één hand kan worden gedaan en daardoor een grotere impact op het publiek heeft dan andere kaartrucs. Zijn ander hand blijft al die tijd in zijn broek- of jaszak. De goochelaar laat het kaartspel aan een toeschouwer zien en die mag zijn vinger op de zijkant van het stapeltje leggen en een opening maken waar hij wil. De kaart die zichtbaar wordt, is de harten vrouw. De opening verdwijnt zodra hij zijn vinger weghaalt. Daarna wordt het spel kaarten meteen aan de toeschouwer overhandigd en krijgt deze de opdracht om het spel uit te waaieren en op zoek te gaan naar de harten vrouw. Deze is verdwenen. De goochelaar haalt zijn hand uit zijn zak en in zijn hand heeft hij de harten vrouw.

Stiff Rope act:
Dit is een kleine versie van de klassieker: ‘the Indian rope trick’. De goochelaar toont een touw van ongeveer één meter lang. Deze houdt hij in het midden vast en na een magische spreuk en/of beweging wordt het touw zo stijf als een stok en kan dan horizontaal blijven staan.

Multiplying 3D-rabbits:
De goochelaar vraagt of iemand hem wil helpen. Hij stopt bij deze helper een sponzen konijn (de moeder) in de hand. De goochelaar heeft vaderkonijn in zijn hand. Dan openen ze tegelijk hun hand en de goochelaar ziet dat papa konijn is verdwenen en de helper heeft nu papa en mama konijn in zijn hand. Nu mag hij beide konijnen vasthouden en zijn vuist stevig dichtknijpen. Hierna opent de helper zijn hand en ziet tot zijn verbazing niet alleen papa en mama konijn maar ook nog eens heel veel jonge konijntjes. De goochelaar kan de konijntjes eventueel tijdens zijn goochelshow als magisch cadeau aan de helper geven. Dit maakt de ervaring met de goochelaar nog sterker.

Over het bedrijf:
blown-twisted.nl is een goochelsite uit Nederland. Via deze site kunt u een ervaren kindergoochelaar inhuren. Deze biedt verschillende shows, ballonkunstwerken en workshops aan die naar wens kunnen worden uitgevoerd.

Contact Us:
Hamrik12
Borger
9531 ES

Blown Twisted

Kinderen zijn niet alleen een geweldig publiek voor een goochelshow. Ze helpen ook nog eens bij de publiciteit van een goede goochelaar. Kinderen zijn geweldige imitators en spelen graag een voorstelling na of willen door de opgedane inspiratie van een goochelshow zelf een show voor hun vriendjes en familie gaan geven.De ervaringen die de kinderen tijdens een goochelshow opdoen worden dan ook niet snel vergeten.Een goochelshow Heeft dan ook een magische en magnetische uitwerking op hun creativiteit en verbeeldingskracht.