De overstap naar de elektrische fiets zet de trend

De wereld van de fietsen maakt een zeer positieve wending door de komst van elektrische modellen die helpen bij het trappen. Het is een technologie die veel mensen in staat stelt om dichter bij de fietswereld te komen en dit is een impact die in de hele sector voelbaar is: je bent niet langer alleen op zoek naar een fiets met trapondersteuning om naar je werk te gaan, maar ook om je te verplaatsen op de berg.

Aan de andere kant vertegenwoordigt de elektrische fiets slechts 6,5% van de verkoop, de groei ervan, met meer dan 78% ten opzichte van 2016, is een harde klap voor andere producten, zoals mountainbikes of racefietsen. Hoewel de gemiddelde prijs van pedaalondersteunde machines ver boven de prijs van een mountainbike of stadsfiets ligt, is het aantal verkochte fietsen vorig jaar toegenomen.

Met de groei van de particuliere consumptie is de wielersport weer in gevecht gekomen met andere sportieve opties. Dit heeft ter plaatse gebracht wat al is geopenbaard als een overaanbod van winkels en merken, hoewel er geen verzadiging van de markt op dit moment.

Vorig jaar werden in Spanje meer dan 1 miljoen fietsen verkocht. Daarnaast helpt de overheid bij de aankoop en het gebruik van fietsen om duurzame en schone mobiliteit te bevorderen, zodat steden met minder vervuiling ontstaan.

De voordelen

Kleine bedrijven worden geconfronteerd met twee problemen. Ten eerste is de concurrentie schadelijk voor de winstmarges. Winkels hebben noodgedwongen prijsoorlogen en kortingen moeten voeren op zoek naar overlevende bedrijven. Dit komt omdat veel klanten op zoek zijn naar de prijs of een korting op de prijs van de fiets.
De tweede, het toevoegen van nieuwe technologieën aan fietsen, evenals de digitalisering van de gehele detailhandel, impliceert een revolutie die niet alle bedrijven en gezicht.
De toekomst zegt dat alle winkels moeten kunnen bieden extra extra’s van ervaring en service die een immateriële die het publiek ziet met goede ogen bieden.
In tegenstelling tot andere sectoren maakt de concurrentie van warenhuizen en winkels die zich aan verschillende sporten wijden zich geen zorgen: traditionele fietswinkels krijgen acht van elke tien euro die aan een nieuwe fiets wordt besteed. Multisportwinkels richten zich meer op de verkoop van instapmaterialen voor fietsen, terwijl speciaalzaken zich richten op de meer technische en hoogwaardige verkopen. Aan de andere kant is dit niet altijd het geval, omdat de ketens het technische en kwaliteitsniveau van hun voorstellen verhogen om loyaliteit op te bouwen en hun klanten te behouden. Zeker is dat de markt de komende jaren snel zal blijven evolueren en naast de klant staan de sleutel zal worden.

Tot slot, als u op zoek bent naar een elektrische of traditionele fiets, kunt u een rondleiding krijgen in de online fietsenwinkel van Helliot Bikes. U vindt er zowel de klassieke fixie-, weg- en mountainbikes. Ze zijn ook begonnen om meer soorten elektrische mobiliteit toe te voegen met de nieuwe elektrische scooters.

Morgen zijn we terug met meer informatie over wielen!