Zakelijk Twitter gebruik

Twitter is de afgelopen tijd veel in het nieuws geweest. Het bedrijf wil de stap naar de beurs maken terwijl het nog nooit winst heeft gemaakt. Deze bijzondere situatie zorgt ervoor dat er veel interesse is in het verdienmodel van Twitter. Tijdens Social Media Club Enschede ging Herman Couwenbergh hier nog dieper op in.

De belangrijkste inkomstenbron van Twitter is logischerwijs advertentie inkomsten, en daarin biedt het bedrijf ook verschillende mogelijkheden. Tegelijkertijd moet Twitter de gebruikers van het medium ook tevreden houden om een belangrijke speler te blijven in het social media landschap. Om aan de ene kant de klanten tevreden te houden en aan de andere kant de adverteerders voldoende ruimte te geven heeft het bedrijf de afgelopen tijd een aantal nieuwe functionaliteiten ontwikkeld.  In deze blog worden zowel  een aantal nieuwe functionaliteiten als de klassieke betaalde advertentie mogelijkheden besproken.