Wuppie als trouwbedankje een hype

De W van Wuppie! De wuppies zijn weer helemaal hip, dankzij de kroningsactie van de Albert Heijn. Maar niet alleen oranje wuppies zijn een rage, ook de wuppies als bruidspaar zijn populair.

De grote wuppies (22cm) worden vooral besteld als versiering van de bruidsauto. Het grote wuppies bruidspaar heeft onder de voetjes een plakstrip, waardoor ze perfect op de hoedenplank passen. Maar bijvoorbeeld ook bovenop het dak.

Daarnaast bestellen toekomstige echtparen de wuppies als trouwbedankje of als corsage tijdens de bruiloft. Omdat de wuppies klein zijn, kosten ze ook niet zoveel. Het goedkope huwelijksbedankje is al vanaf ongeveer een euro te bestellen en daarom vrij populair, een huwelijk is namelijk al duur genoeg.

Schattige wuppies

“Mensen hebben een bepaald sentiment bij de wuppies. Ze kennen ze van vroeger en vinden ze daardoor extra leuk. Ze zijn grappig, schattig en omdat de ogen met de hand worden opgeplakt, allemaal uniek”, aldus de eigenaar van Bedankjes.nu die de bruidspaar wuppies verkoopt. Bij de bruidspaar wuppies heeft de bruidegom een hoedje op en de bruid een sluier. Ze zijn in de traditionele kleuren zwart-wit, maar kunnen ook als man-man of vrouw-vrouw paartje besteld worden.

Succes Wuppies

Toen de wuppies in 2006 een succes werden, zag niemand het aankomen. Dit keer is het anders, eigenlijk hoopt iedereen er bij AH erop dat het weer een succes wordt. En dat gaat waarschijnlijk lukken ook, want de eerste kinderen zijn al gespot met de beestjes. En de bruidswuppies zijn eigenlijk nooit weg geweest uit de trouwwereld. “Bruidsparen bestellen nog steeds de trouwbedankjes wuppies en de grote wuppies, ook zonder actie van de Albert Heijn. Het zijn gewoon erg leuke versieringen.”

Eigen tekst bij de Wuppies

De bruidspaar wuppies zijn ook populair als bedankje, omdat op het lintje een eigen tekst wordt gedrukt. Bijvoorbeeld: “Bedankt voor jullie aanwezigheid.” Of: “Live, love, give.” Hierdoor is het niet zomaar een wuppie, maar wuppiebruidspaar met een persoonlijke boodschap. Helemaal in de trend mee met de rest, maar toch persoonlijk. Wellicht is dat wel het succes van de Wuppie.

Tessa Heerschop

LocoMix ontwikkelt bijzondere producten voor de markt van Gifts & Greetings. Wij zijn een jonge organisatie met een grenzeloze ambitie die zich kenmerkt door de persoonlijke aandacht en proactieve houding naar onze klanten. De mensen die bij LocoMix werken zijn creatief en houden van humor. We werken met zijn allen aan de slogan: ”Uw boodschap, ons medium”