Webshop met stijlvol assortiment schrijfboekjes geopend

ALMERE, december 2012 – In november – nog op tijd voor de feestdagen – heeft een nieuwe webwinkel haar digitale deuren geopend: Opschrijfboekjes.nl richt zich op het verkopen van stijlvolle notitieboekjes, journals en aanverwante accessoires.

Missie

Opschrijfboekjes.nl is een shop met een missie: een gaaf assortiment aan opschrijfboekjes aanbieden aan modeminnend Nederland! Het idee voor Opschrijfboekjes.nl ontstond namelijk door het kleine en saaie aanbod van de fysieke winkels die ik bezocht, toen de eigenaresse (tevens styliste) zelf op zoek ging naar leuke boekjes voor haar schetsen, ideeën en aantekeningen. Simpele recht-toe-recht-aan boekjes zijn overal te koop, maar de mooiere en luxere exemplaren bleken moeilijk te vinden. Het plan om zelf een shop te starten met een écht gaaf assortiment was geboren.

Assortiment van bijzondere merken

In de gloednieuwe webshop zijn sinds november 2012 luxe en stijlvolle schrijfboekjes te koop, van bekende en de nog iets minder bekende merken als Peter Pauper Press, Papaya Art, Midori en het Japanse designmerk Mark’s Tokyo Edge. Bijzonder is vooral de Fashionary: ’s werelds eerste mode-schetsboek met voorgedrukte silhouette-templates, ontworpen door en voor modeontwerpers (in spé). Dankzij de heel licht gedrukte figuren wordt het snel schetsen van outfits in de juiste lichaamsverhoudingen heel makkelijk gemaakt.

De nieuwe trend: washi tape van MT Masking Tape

Naast stijlvolle boekjes en andere schrijfwaren, vind men in de webshop ook washi tape van Japans kamoi-papier. Op internationale DIY-blogs komen de grappige washi tapes regelmatig aan de orde. Deze leuke gekleurde en gedessineerde tapejes van het merk MT Masking Tape winnen steeds meer aan populariteit, maar zijn in fysieke winkels nog steeds moeilijk te vinden. Op Opschrijfboekjes.nl is er echter een ruime keus aan kleuren en dessins, die kopers al binnen twee tot drie werkdagen in huis hebben.

Niet alleen verkopen, maar ook inspireren

Hoewel Opschrijfboekjes.nl in de eerste plaats een shop is, wil de eigenaresse haar klanten ook graag inspireren. Creativiteit is een belangrijke kernwaarde bij het uitzoeken en presenteren van de producten en dit wordt ook doorgevoerd in blogs die in de webshop worden gepubliceerd. Komende maanden is het de bedoeling dat er blogs worden gepubliceerd met leuke knutsel-ideeën en andere inspiratie, verwant aan schrijfwaren en masking tape.

Ook heeft de webshop een Pinterest-account en Facebook-pagina, waar klanten worden uitgenodigd hun feedback, inspiratie en creatieve ideeën te delen met andere bezoekers.

Noot voor de redactie | niet voor publicatie:

Voor verdere vragen en/of beeldmateriaal van de shop kunt u te allen tijde contact opnemen met Barbara de Jonge, via info@opschrijfboekjes.nl

Barbara de Jonge

Opschrijfboekjes.nl is bedoeld voor iedereen die blij wordt van mooie boekjes met een fashionable touch! Deze webshop verkoopt de leukste, inspirerende en bijzondere opschrijfboekjes, journals, notebooks en agenda's, maar daarnaast ook musthave accessoires, zoals masking tape, paperclips... noem maar op!