Virtual reality video’s beter betaalbaar

Films waarin je alles beleeft alsof je er middenin zit. De vraag naar dergelijke virtual reality video’s groeit snel. Het in oktober gestarte bedrijf Virtual Reality Business maakt de productie van deze video’s betaalbaar.

Samen met videoproductiebedrijf Studio 21K heeft Virtual Reality Business het idee ontwikkeld om betaalbare virtual reality films aan te bieden, in combinatie met de daarbij behorende brillen. Met de speciaal ontwikkelde camera is het mogelijk 360 graden te filmen. Dat wekt het gevoel op van een levensechte ervaring, die nog intenser en realistischer is dan bij driedimensionale films (3D).

Met de nieuwe camera zijn eindeloos veel toepassingen mogelijk, zowel commercieel als non-profit. Zo kunnen directieleden van een internationaal bedrijf hun medewerkers en relaties persoonlijk bedanken voor de samenwerking van het afgelopen jaar. En kunnen bedrijven hun nieuwe product of visie op een originele manier presenteren.

De productie van een video is vanaf € 2.250 mogelijk. De brillen, om te zorgen dat bijvoorbeeld klanten of medewerkers de video kunnen beleven, zijn verkrijgbaar vanaf € 5,95. Zowel de video’s als de headsets kunnen worden voorzien van een logo of naam.

‘Wij constateerden vorig jaar dat de vraag naar dergelijke video’s enorm snel groeit, maar dat het aanbod daar bij achter blijft’, zegt Patricia Straten, directeur Virtual Reality Business. ‘Tot nu toe was de instapprijs van dergelijke video’s voor veel bedrijven een te hoge drempel. Daar brengen wij nu verandering in.’

Studio 21K tekent voor de productie van de video. Virtual Reality Business verzorgt de marketing, verkoop en service van de video en de brillen. Daarbij kan Virtual Reality Business gebruik maken van het netwerk en de ervaring van zusterbedrijf Events2be, een stijlvol en innovatief evenementenbureau.