Verkiezing Stagebedrijf van het Jaar 2014

Dag van de stagiair 2014
Op de ‘Dag van de Stagiair’ is Landal Greenparks uitgeroepen tot ‘Stagebedrijf van het jaar 2014’. Netherlocks Safety Systems ui Alphen aan den Rijn behaalde een tweede plaats. De winnaars werden verkozen door het stemmende publiek en de vakjury, bestaande uit MKB Nederland, Erasmus Universiteit Rotterdam, CNV Jongeren en StudentenBureau.
‘Stagebedrijf van het jaar’: Landal GreenParks
Landal GreenParks werd door een meerderheid van het stemmende publiek uitgeroepen tot ‘Stagebedrijf van 2014′. “In één woord GEWELDIG. Een bekroning voor onze stagebegeleiders die dag in dag uit vol passie deze stagiairs begeleiden. We staan hiermee, naast MBO, nu ook als HBO/ WO stagebedrijf op de kaart!”, aldus Rachel Linthorst, stagecoördinator bij Landal GreenParks die de titel in ontvangst nam.
Tweede plaats: Netherlocks Safety Systems Alphen aan den Rijn
Van de 200 deelnemende bedrijven zoals Rabobank, Shell, Strukton, Boskalis and Erasmus Medical Centre was het opvallend dat Netherlocks Safety Systems uit Alphen aan den Rijn dat op de tweede plaatst eindigde. Netherlocks dat onderdeel uitmaakt van de Engelse Halma groep is een wereldwijde leverancier van hoogwaardige veiligheidsystemen actief in de (petro)chemische industrie zoals valve interlocks. Netherlocks bewijst met deze hoge klassering dat ook kleinere organisaties uitstekende internationale mogelijkheden voor stagiairs kunnen bieden.
De verliezend finalisten
Naast Landal GreenParks en Netherlocks Safety Systems waren ook Boskalis, Juzt, Lo-Minck en genomineerd voor de titel ‘Stagebedrijf van het jaar’.
Dag van de Stagiair 2015
De landelijke Dag van de Stagiair is een initiatief van StudentenBureau en CNV Jongeren om de positie van stagiairs te versterken. “Ook de komende jaren willen we met alle bedrijven en stagiairs in Nederland deze hardwerkende groep in het zonnetje zetten”, aldus Laurens Simonse, StudentenBureau. Ook vanaf heden is het weer mogelijk om stagiairs en stagebedrijven te nomineren voor de Dag van de Stagiair voor volgend jaar, gehouden op woensdag 20 mei 2015. Aanmelden kan via www.dagvandestagiair.nl.

jrutges@netherlocks.com

Netherlocks is a premium supplier of valve safety & control products such as mechanical interlocks, valve position indicators, partial stroke testing devices. Our products are used by most end users in the oil and gas industry and are often regarded as an industry standard. Our greatest strenght is in providing simple and reliable custom-made solutions.