Unskippable grote prijswinnaar The 48 Hour Film Project

Dinsdagavond werden de nominaties en prijswinnaars van The 48 Hour Film Project bekendgemaakt bij Shortcutz in Amsterdam. Unskippable (part of Dept) werd met de film ‘Watervrees’ maar liefst zeven keer genomineerd door de vakjury en mocht drie prijzen mee naar huis nemen waaronder ‘Best use of genre’, ‘Best directing’ en de publieksprijs. Daarnaast was de film runner up voor ‘Beste film’.

The 48 Hour Film Project is de oudste en grootste getimede filmproductie-competitie, waarbij elk team 48 uur de tijd krijgt om een film te maken met drie verplichte elementen. Met een getalenteerde crew en cast van 35 mensen, waaronder regisseur Joris van den Berg, werd de film ‘Watervrees’ opgenomen in een herenhuis aan een van de Amsterdamse grachten.

Diede in ’t Veld, creative producer bij Unskippable heeft genoten van het proces: “We zijn een jong bedrijf, deelnemen aan dit project was daarom een buitenkans om ons kersverse team onder druk te laten samenwerken met ons netwerk van freelancers. Ondanks de tijdsdruk voelde het alsof we alles onder controle hadden. Het genre horror was een extra uitdaging voor ons, maar het schrijven, filmen en editen verliep alsof we al jaren op elkaar ingespeeld waren. De sfeer was daardoor heel prettig en het resultaat is natuurlijk fantastisch!”

Unskippable is onderdeel van Dept – een internationaal netwerk van leading digital agencies. Vanuit onze kantoren in Europa en de US combineren 500 van de meest getalenteerde en ervaren mensen in onze industrie creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien en ons leven makkelijker maken.

Alen Sirovica