U Zit Vol Lichamelijke Stress En Wil Daar Snel Vanaf.

U Zit Vol Lichamelijke Stress, En Wil Daar Snel Vanaf.

Wat is er allemaal mogelijk? Heel veel.

Wat bij de een nog meer lichamelijke stress zal geven zal voor de ander ontspannend zijn. Gemiddeld genomen zal een “gezonde” denkwijze, op tijd afwisseling in werken en rust, “gezond” eten en drinken, ontspanning en beweging u voldoende vitaliteit opleveren. Lichamelijke stress zijn alle klachten die u hebt, en die u belemmeren, en die u ook afhouden van een gevoel van welbevinden.

Waar draait het om nu?

Wat kunt u doen om van die stress klachten, van die totale vervelende lichamelijke stress af te komen? Een heleboel dus. Om te beginnen:

– Hoe denkt u? Waar plaatst u de aandacht?  Hoe voel je, en hoe doe je? Als je denkt: ik heb zo’n last van mijn benen, voel je last in de benen, en ga je heel waarschijnlijk zitten of liggen. Dit is een patroon en daar zit een bepaalde voorspelbaarheid in. Omdat je last hebt DENK je dat het het beste is om te zitten, te rusten.

Als je je eigen denken bewust gaat veranderen, bijvoorbeeld:

ik heb zo’n last in de benen, en ik voel dus ook last in de benen, ga ik nu eens een eindje wandelen want ik WEET dat dit zal helpen, dan zal de last na het wandelen lichter zijn. Hier zul je zien dat de lichamelijke stress, die in de benen zat, verdwijnt door de beweging. Let wel, we hebben het hier over lichamelijkse stress en niet over alle pijn in de benen wat berust op andere lichamelijke aandoeningen!

Ik bedoel hier dat eigen patroonherkenning vaak leidt tot voorspelbaarheid.

Luister eens naar wat je zelf zegt.

Meestal voelen we ons bij ons eigen normale patroon, wat we “gewend” zijn te doen, het beste. We zitten in de voor ons comfortabele zone. Als we ons “anders” willen gaan voelen, zonder de lichamelijke stress, zullen we anders moeten gaan doen dan wat we gewend zijn te doen. We zullen letterlijk uit de voor ons comfortabele zone moeten stappen en ons ONCOMFORTABEL MOETEN GAAN VOELEN. Omdat het anders is, raar, vreemd enz enz. Als we hier doorheen gaan en we gaan “wennen” aan de voor ons nieuwe “gewoontes”, bijvoorbeeld wandelen als we lichamelijke stress in de benen voelen i.p.v. het gewone zitten of liggen, zullen we merken dat we ons ook energieker gaan voelen.

Het begint letterlijk te “stromen” in ons lichaam bij de beweging.

Bij lichamelijke stress klachten is het beter te bewegen dan te zitten. Gewoon om het simpele feit dat de opgehoopte stoffen in je lichaam circuleren en daardoor oplossen en verdwijnen. Als u echt uw eigen lichamelijke stress klachten achter u wilt laten en u snel weer energiek en fit wilt voelen kunt u hier ONS GRATIS stress vrije rapport aanvragen.

www.stress-network.com

Trendflow

Henk en Caroline zijn een stel die u kunnen en willen leren met het reduceren van uw eigen stress-,burnout- en overspannen klachten. Zij hebben veel ervaring in het bedrijfsleven en de sociale sector. Zij studeerde Stress Management en hij Social work. Vraag de GRATIS stress vrije brochures nu aan en laat al uw stress klachten snel achter u. Henk & Caroline.