Twee uitvoerders zijn in maart gestart als Klussenier in Noord Brabant

Vanaf 1 maart starten Peter van Oirschot uit Goirle en Jeroen Schel uit Berlicum officieel hun klusbedrijf. Zij komen in een warm bad terecht aangezien in Noord-Brabant meerdere Klusseniers al jaren actief zijn.

Beide zijn vaklieden en hebben een soortgelijke achtergrond: opgewerkt vanaf leerling timmerman tot uitvoerder. Naast deze werkzaamheden hebben zij bij hen thuis en bij bekenden de meest uiteenlopende verbouwingen uitgevoerd .

Wegens economische redenen werden Jeroen Schel en Peter van Oirschot gedwongen om op zoek te gaan naar ander werk. Bij de franchiseorganisatie De Klussenier geven ze aan regelmatig aanmeldingen te krijgen van uitvoerders die hun eigen bedrijf willen starten. Uitvoerders weten nou eenmaal van de hoed en de rand doordat zij tijdens hun werk alles rondom opdrachten regelden, vanaf de tekentafel tot aan de oplevering. Met die kennis en de wetenschap dat de banen niet voor het oprapen liggen, is het starten van een eigen klusbedrijf een logische stap.

De speerpunten van franchiseorganisatie De Klussenier, kwaliteit en betrouwbaarheid, zijn juist de punten waarom Peter en Jeroen hebben gekozen het starten van hun bedrijf via De Klussenier. Natuurlijk speelt de ondersteuning in de bedrijfsvoering en het bekende merk ook een grote rol. Het merk heeft een goed imago wat geheel de verdienste is van de Klusseniers. De uitkomst van het Klanttevredenheidsonderzoek, wat eind 2014 is uitgevoerd, bevestigd dit met een waardering van 8,6 op het onderdeel vakmanschap en maar liefst een 8,9 op het onderdeel klantvriendelijkheid. Op de overige punten, zoals duidelijkheid van de offerte en prijs scoort De Klussenier gemiddeld hoger dan een 8.

De beide heren zijn trots op de stap die zij hebben genomen. Peter en Jeroen hebben zelfs al een aantal offertes uitgebracht en opdrachten uitgevoerd. Dat belooft een vliegende start. De twee heren willen iedereen nog wijzen op het aflopen van de btw regeling op renovatie- en onderhoudswerkzaamheden. Tot 1 juli 2015 betalen particulieren geen 21% maar het verlaagde btw tarief van 6% op werkzaamheden. Zij kunnen u uitgebreid informeren.