Stampin’ Up! groeit in Europa met 59%

De Europese markt is booming voor Stampin’ Up!, de producent van hoogwaardig knutselmateriaal. Tijdens de jaarlijkse convention, ditmaal gehouden in Manchester, zijn de resultaten van 2013 bekend gemaakt.

780 Demonstrators van StampinUp!, afkomstig uit Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk waren van 21 t/m 23 november op de jaarlijkse Europese convention in Manchester. StampinUp! had de Demonstrators uitgenodigd om het afgelopen jaar te evalueren en de strategie bekend te maken voor 2014. Voornaamste spreker op de conventie was de Amerikaanse Sara Douglass, dochter van CEO en mede-oprichtster van StampinUp!, Shelli Gardner. Helaas was Shelli Gardner zelf niet in de gelegenheid om de convention bij te wonen.

“StampinUp! is hard aan het uitbreiden”, aldus Axel Krämer, CEO van StampinUp! Europa. “Het bedrijf kende het afgelopen jaar een gemiddelde omzetgroei van 59 procent ten opzichte van vorig jaar. Het aantal Demonstrators is ook met 59 procent gegroeid, met een huidig aantal van meer dan 5500.” De totale omzet van het afgelopen begrotingsjaar was meer dan 19 miljoen euro en dit na slechts vijf jaar actief te zijn op de Europese markt. Axel Krämer is dan ook enorm trots op het resultaat. “We zijn blij met deze positieve ontwikkeling en hopen dat we op dezelfde manier verder gaan met onze Demonstrators in het nieuwe jaar.”

Op de convention ging het niet alleen over zaken: Demonstrators die het afgelopen jaar een sterke maatschappelijke betrokkenheid toonden werden in het zonnetje gezet. Ook dit jaar werd “Heart of Stampin’ Up!” uitgereikt. De prijs werd, voor de tweede keer op rij, toegekend aan een Demonstrator uit Duitsland. Daarnaast kwamen de Demonstrators naar Manchester toe om samen creatief te zijn, zich vertrouwd te maken met nieuwe producten en tips uit te wisselen over het werk als Demonstrator. “Uit heel Europa zijn Demonstrators overgekomen en samen delen zij hun passie en ervaringen. Het is een geweldige omgeving om samen nieuwe producten uit te proberen” zegt Damir Basic, Business Developement Manager Netherlands. Wat de Demonstrators erg interessant vonden was de “undefined” set – een stempel-snijset die naar eigen inzicht ontworpen kan worden. Daarnaast konden de seizoensproducten, vanaf eind januari beschikbaar, ook op veel belangstelling rekenen.

Om de producten nog beter onder de aandacht te brengen bij klanten werden ook workshops gegeven voor de Demonstrators. Deze hadden uiteenlopende onderwerpen zoals: marketing, het opbouwen en onderhouden van klantcontacten en daarnaast ook een uitleg over de “My Digital Studio” software. Een goede ondersteuning voor de Demonstrators is de brochure “Sale-A-Bration”, deze zal in 2014 niet alleen uitgebreider zijn, maar ook een geheel nieuwe look krijgen.

Met het evenement in Manchester heeft Stampin’ Up! het startsein gegeven voor een afwisselend 2014. Daarnaast maken de meest succesvolle Demonstrators kans op een reis naar Madeira! De voorwaarden hiervoor zijn nu nog eenvoudiger. De volgende Stampin’ Up! convention zal in 2014 in Brussel plaatsvinden.

Over Stampin‘ Up! (www.stampinup.nl)

Stampin’ Up! is een Amerikaanse direct-sales onderneming die al sinds 1988 actief is. Tegenwoordig zijn meer dan 50.000 enthousiaste knutselaars als onafhankelijke Demonstrators (vertegenwoordigers van het merk) actief in de VS, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Nederland. Het hoofdkwartier bevindt zich in Riverton (Utah) en beslaat 28.000 vierkante meter. De fabriek staat in Kanab, tevens de geboorteplaats van Shelli Gardner, CEO en mede-oprichtster van Stampin’ Up!.

In Europa worden alle activiteiten vanuit Frankfurt am Main (Duitsland) geregeld.

Na een jarenlang succesverhaal in de VS worden sinds zes jaar de stempels ook in Europa steeds geliefder. Met een ruime keus aan hoogwaardig materiaal kunnen knutselliefhebbers hun hart ophalen en de prachtigste projecten realiseren: om weg te geven of om gewoon zelf te houden.

Profilwerkstatt GmbH

Verena Bauer