Springer kiest voor Compuware APM om online bibliotheekapplicaties te optimaliseren

Medisch en wetenschappelijk uitgever zet Compuware dynaTrace in om gedetailleerde inzichten in performance te verkrijgen

Amsterdam, 28 maart 2013 – Compuware kondigt aan dat Springer, een medisch en wetenschappelijk uitgever, Compuware dynaTrace heeft gekozen als application performance management (APM)-oplossing. Compuware dynaTrace stelt Springer in staat om in een vroeg stadium van de ontwikkeling van een nieuwe dienst de performance te optimaliseren en snel de bron van performance bottlenecks in zijn online bibliotheekapplicaties te identificeren. Springer verwacht zo de reactiesnelheid van zijn abonnementsportal en de ervaring van eindgebruikers te kunnen optimaliseren.

Nieuwe generatie APM-oplossing
Tijdens de migratie van zijn oude third-party platform naar een nieuw systeem ontdekte Springer de behoefte aan een nieuwe generatie APM-oplossing. De online portal, die nu in eigen huis wordt ontwikkeld, is ontworpen om eindgebruikers sneller en eenvoudiger toegang te geven tot publicaties. De oplossing is ontwikkeld in Scala om nieuwe features en functies zo snel mogelijk beschikbaar te kunnen stellen, terwijl hierbij de beste gebruikerservaring wordt geleverd. Met deze aanpak kunnen applicaties driemaal sneller worden ontwikkeld dan met traditionele programmeertalen. Na een grondig marktonderzoek concludeert Springer dat Compuware APM het best in staat is zijn IT- en zakelijke doelstellingen te ondersteunen en zijn systemen het vereiste niveau van zichtbaarheid te geven.

“Op een kritiek punt in de ontwikkeling van ons nieuwe SpringerLink-platform, wat een modern Scala-gebaseerde applicatieomgeving is die wordt ondersteund door de MarkLogic Enterprise NoSQL-winkel, had Springer een grote behoefte bottlenecks in zijn systemen te identificeren”, zegt Ross Heritage, hoofdarchitect bij Springer. “Compuware was in staat om op korte termijn een proof of concept (POC) te leveren, die aantoont dat dynaTrace onze softwareontwikkelaars in staat stelt langzame componenten in ons platform te identificeren, waarbij details worden weergegeven op codeniveau. Het stelt softwareontwikkelaars in staat probleemgebieden op te sporen en aan te pakken, waardoor onderzoekers wereldwijd sneller toegang krijgen tot vitale informatie op SpringerLink”.

Big Data
Het nieuwe SpringerLink-systeem zet ook een big data applicatie-architectuur in, dat vertrouwd op een NoSQL-platform. De combinatie van deze technologieën biedt zakelijke voordelen, maar maakt de applicatie aanzienlijk complexer en de prestaties van de app minder inzichtelijk. Springer had dan ook een nieuwe aanpak nodig om zijn abonnementsportal tijdens het ontwikkelproces te finetunen en op de lange termijn te kunnen optimaliseren.

“Voor organisaties als Springer is het leveren van snelle, betrouwbare en eenvoudige toegang tot diensten van groot belang, zodat klanten goed geïnformeerd zakelijke beslissingen kunnen nemen”, zegt Michael Allen, directeur van de Compuware APM-afdeling in de EMEA-regio. “Als uitgeverij is het essentieel dat Springer nieuwe diensten snel op de markt kan brengen zonder hierbij op de ervaring van eindgebruikers in te hoeven leveren. De beslissing om een nieuw gestroomlijnder platform te creëren is een wijze beslissing geweest die op het juiste moment is genomen. Met zijn end-to-end aanpak naar transactionele analyses levert Compuware dynaTrace Springer uitvoerbare inzichten, die het bedrijf helpen zijn abonnementsportal en bibliotheekapplicaties continu te optimaliseren. Het bedrijf kan hierdoor een hoge gebruikerstevredenheid realiseren terwijl het een duidelijke voorsprong op concurrenten behoudt”.

Compuware APM is een leider in de nieuwe generatie application performance management. In tegenstelling tot de vaak zware, ingewikkelde en reactieve traditionele APM-oplossing is Compuware APM licht, slim en proactief. De oplossing is ontwikkeld om de complexiteit van hedendaagse veeleisende moderne applicaties waaronder mobiel, cloud, big data en SOA te beheren. Compuware APM optimaliseert en monitort tienduizenden applicaties voor ruim 4.000 grote en kleine klanten, verspreid over de hele wereld. Klanten profiteren dankzij slimme analyses, geavanceerde APM-automatisering en een unieke performance lifecycle als fundering van betere prestaties, een proactieve aanpak van problemen, snellere time-to-market en verminderde kosten van applicatiebeheer.

Over Springer
Springer Science+Business Media (www.springer.com) is een toonaangevende wetenschappelijke uitgeverij die onderzoekers in academies, wetenschappelijke instituten en zakelijke R&D-afdelingen voorziet van kwalitatieve content. De content wordt aangeleverd via innovatieve informatieproducten en -diensten. Springer geeft daarnaast content uit in een aantal Europese talen, waarbij het bedrijf zich vooral richt op Nederland en Duitsland. Deze lokale content is vooral gericht op professionals die actief zijn in de autoindustrie, transportsector en gezondheidszorg. Ongeveer 2.500 tijdschriften en 7.000 boeken worden ieder jaar door Springer uitgegeven. Het bedrijf biedt daarnaast niet alleen de grootste collectie STM e-boeken aan ter wereld, maar ook het meest uitgebreide portfolio aan publiekelijk toegankelijke tijdschriften. Springer heeft wereldwijd ruim 7.000 werknemers in dienst en verkocht in 2011 voor ongeveer 875 miljoen euro aan content.

Over Compuware
Compuware APM® is de meest vooruitstrevende oplossing binnen de IT voor het optimaliseren van de prestaties van web-, non-web-, mobiele, streaming- en cloudapplicaties. Gedreven door de beleving van de eindgebruiker (end-user experience), biedt Compuware APM als enige een geïntegreerde APM oplossing over de gehele Application Delivery Chain – vanaf de server via de netwerken tot in de browser. Compuware APM helpt klanten proactief problemen op te lossen, resulterend in een hogere klanttevredenheid, versnelt time-to-market voor nieuwe applicatiefunctionaliteiten en vermindert de applicatiebeheerkosten door snellere analyses en geavanceerde APM automatisering.

Met meer dan 4,000 APM klanten wereldwijd, wordt Compuware in het “Magic Quadrant for Application Performance Monitoring” rapport als leider gezien. Lees hier meer over Compuware’s leiderschap in de APM markt, klik hier.

Compuware, levert software, experts en best practices waarmee technologie en applicaties beter presteren en meer waarde toevoegen aan de business. De oplossingen van Compuware zorgen ervoor dat bij wereldwijd toonaangevende bedrijven de meest belangrijke technologieën optimaal presteren, waaronder 46 van de top 50 Fortune 500 bedrijven and 12 van de top 20 meest bezochte U.S. web sites. Kijk voor meer informatie op de website van Compuware.