Spectaculaire Dinner Party op Onze Lieve Vrouweplein

AMERSFOORT – 350 gasten aan tafel op het mooiste plein van Amersfoort. Een smaakvol 5 gangen menu en verrassend entertainment door bigband ‘On the Move’. Met als klap op de vuurpijl een ludieke veiling voor het goede doel van wereldse kunst en aangeboden goederen en diensten. Dat zijn de ingrediënten van een speciale Dinner Party op zaterdag 23 juni op het Onze Lieve Vrouweplein.

De Dinner Party is een initiatief van Bistro ’t Kannetje, de restaurants In Den Volle Pot en ‘t Lieve Vrouwtje en 1We – Een Wereld Idee, de ontwikkelingsorganisatie nieuwe stijl uit Amersfoort. Speciaal voor deze gelegenheid wordt het Onze Lieve Vrouweplein omgetoverd tot één groot restaurant. Een chique open tent zorgt ervoor dat de gasten lekker beschut zitten en het publiek eromheen ook volop kan meegenieten.

Bigband ‘On the Move’
Na de officiële opening door een Mystery Guest, barst de Dinner Party los met bigband ‘On the Move’. Met bekende namen als Leo Janssen (Metropole Orkest), bassist Jan van den Boomen (docent aan het Maastrichts Conservatorium), altsaxofonist Thijs van Otterloo (de zoon van Rogier) en zanger Rommy Halifax (behoort tot de top van vertolkers van the ‘Great American Songbook’) belooft het een muzikaal spektakel van hoog niveau te worden.

Ook op culinair gebied kunnen de gasten het neusje van de zalm verwachten. Het verrassingsdiner is samengesteld uit de (h)eerlijkste streek- en seizoensproducten van Nederlandse bodem. Van Amersfoortse rookham tot asperges uit Ermelo, van geitenkaas uit Stroe tot boerenroomijs uit Leusden. Laat je verrassen door eigenaar Suleyman Kan en chefkok Jeroen Ruijgrok met hun team. Zij krijgen versterking van horecaleerlingen van Het Klooster (ROC ASA) in Amersfoort.

Ludieke veiling
In de loop van de avond wordt een ludieke veiling gehouden met bijzondere veilingstukken, waaronder een Home Cooking Dinner voor 6 personen verzorgd door chefkok Jeroen Ruijgrok. De volledige opbrengst gaat naar een project van 1We – Een Wereld Idee. “Omdat we met onze familie al ruim 40 jaar actief zijn in de horeca, willen we iets bijzonders doen voor de Amersfoorters én voor mensen die het echt nodig hebben”, vertelt Ab Kan, die samen met zijn drie broers de drie restaurants op het plein runt. “De 1We Cooking Shops in Bangladesh zijn leerwerkplaatsen die alles te maken hebben met gezond en gevarieerd eten. Een doel dat wij van harte ondersteunen. Wat is er nou leuker voor ons als horecafamiliebedrijf om startende horecaondernemers te ondersteunen in een land waar nauwelijks kansen zijn?

Kijk voor meer informatie en reservering op www.hetkannetje.nl of www.1We.nl > Dinner Party.

1We - Een Wereld Idee

Als ontwikkelingsorganisatie nieuwe stijl staat 1We - Een Wereld Idee voor een nieuwe vorm van ontwikkelingssamenwerking in de 21e eeuw. Door vanuit een ondernemende, creatieve geest anders te denken én te doen. Dat dit werkt, bewijst de organisatie al sinds 2006. Met dynamische ontwikkelingsprojecten, waarin kansarme mensen met talent leren om te ondernemen en daarmee het heft in eigen hand te nemen. Het doel: empowerment van de nieuwe generatie in onderontwikkelde gebieden.