Spare ribs bestellen

De kroniek van spareribs is onzeker. Op een gegeven moment werd ergens gesuggereerd door een zekere Jacob Southhook dat ze ze huldigen in Argentinië, waar het begin van de spareribs ongeveer 180 jaar geleden gevonden kan worden. Begin 17e eeuw werden de woorden ribspare / speer ribben veel genoemd, deze waren afgeleid van het germaanse rippespeer. Dat in feite betekend gerookt varkensvlees. Het heeft naast dit er weg van dat gezegd was dat de “spare” is gekomen doordat de ribben eigenlijk overbodige extra ribben zijn in het varken.

Waar zijn we dan? Als we over spareribs voor de komende jaren onze ideeen uiteenzetten?

Spareribs hadden we al een paar eeuwen, en zij denken zeker veranderd te zijn door de tijd. Onlangs zijn invloedrijke nieuwe uitvindingen beschikbaar gekomen, die voor alle liefhebbers van kip spareribs betekenen dat ze haast hun hartje kunnen ophalen. Kip spareribs zijn helemaal in op het moment. Zijn er verschillen qua looks met gewone spareribs? Nee. Hebben ze de ribben ook zo lang gekookt? Natuurlijk. Hebben ze de smaak van de kip? Natuurlijk.

Er zullen een aantal nieuwe sauzen komen, echter, zij zijn belast met zeer waarschijnlijk het feit dat ze bijzonder vaak niet voor het eten met spareribs bedacht zijn. Ze zullen afkomstig zijn van andere categorieën van voedsel. Innovaties zijn te verwachten van een volledig ander spareribs activiteit. Bij verschillende gelegenheden per jaar door de hele wereld worden spareribs bestellingen gedaan waarmee schuren gevuld kunnen worden.

Deze all-you-can eat spareribs festivals of, voedselwedstrijden zijn een riskant bezigheid van gemengde mensen die zoveel spareribs eten als mogelijk, of die een bord spareribs als presto proberen te laten verdwijnen. Op deze gelegenheden zijn mensen inventief. Welke dressing is niet moeilijke te verorberen, welke saus maakt dat spareribs gemakkelijk naar beneden glijden. En natuurlijk, welke saus brengt het uiterste beste naar voren in de transcendente elegantie van spareribs.

Ook een trend rond biologische spareribs wordt verwacht. De wereldbol wordt steeds meer voedsel-bewust en elke dag zal ook niemand nalaten de impact ervan op de voorbereiding van spareribs te benadrukken. Varkens- en koeienhouders zullen moeten accepteren dat de beesten worden gefokt onder natuurlijke omstandigheden en dat ze afstaan dat het alleen maar om efficientie draait, en dat de dieren op humane wijze gedood moeten worden. Van een ongezonde saus kan niet worden verwacht dat zij in combinatie met spareribs van biologische aard wordt besteld natuurlijk.

Spareribs zal in het algemeen geneigt zijn om een soort van voedsel te worden dat je af en toe eet. Spareribs bestellen zal loyaal zijn verbonden aan een event van betekenis. Wanneer u skiët tijdens de winterperiode, zal u spareribs eten op een bijzondere restaurant. Die plaats op het podium waar u altijd al uw spareribs heeft opgegeten na de laatste helling van de dag. Of de spareribs die u eet op een moment in alle rust omdat uw overleden grootvader er zo van hield en u hem zo eert.

De laatste tijd is een uitvinding van Philips van belang voor biologische spareribs liefhebbers en meer  innovatieve eters over de hele wereld. Ze noemden het de stedelijke bijenkorf, naast de unieke druppelvormige bijenkorf is het ook uniek dat deze wordt bewoond door .. uw zeer eigen bijen. Terwijl ze het er van nemen op bloemen (lekker nectar zuigen) aan de buitenkant van de korf en in nabijgelegen tuinen, produceren ze ook honing in de korf. Die kunt u gewoon aftappen door het openen van een kraan aan de onderkant. Honing spareribs, met saus van eigen huis, geweldig toch?

Een probleem dat zeker moet worden aangepakt, is het uitvegen van spareribs vlekken op kledingstukken. Dit zijn dikke, vette plekken van smeurie die niet zacht gereinigd kunnen worden. Zelfs niet door beroemde superwasmiddelen. Hopelijk kan men een farmaceutisch bedrijf verplichten om zijn product aan te passen op die kwestie. Door Ariel in de markt gebracht: anti-sparerib-vlek-vloeistoffen of gewoon de naam: sparerib uitstrijkje remover.

Hoewel deze zaken mogelijk enkel verbeelding zullen blijven, iets is zeker: ga als een sparerib!
Lees meer over spareribs bestellen.

Jacob Constant