SP loopt verder uit op VVD, PVV zakt door

Peiling week 31

De Buzzpeil social media opiniepeiling van deze week laat zien dat de wederom SP flink uitloopt op de VDD. De SP wint ook in deze peiling 2 zetels, de VVD blijft gelijk. Respectievelijk staan de twee grootste partijen nu op 35 en 30 zetels. De PVV verliest de afgelopen week weer een zetel en komt uit op 20 zetels.

PvdA zakt verder weg

De peiling van deze week laat zien dat de PvdA weer een zetel verliest en uitkomt op 20 zetels. Het CDA klimt een zetel en komt op 12 zetels.

D66 gelijk

De aanhang van D66 blijkt al een tijd stabiel. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden kan D66 rekenen op 16 zetels.

Kleine partijen stabiel

De kleinere partijen hebben een vaste groep kiezers en blijven ongeveer gelijk. GroenLinks en ChristenUnie staan op 5, de Partij voor de Dieren op 4 en de SGP op 3 zetels.

Over Buzzpeil

Buzzpeil is een zelfstandig opiniepeilings initiatief van Bureau Spraakwater. Bureau Spraakwater zet zich in om het publieke debat te versterken. Dit doen zij onder andere door het geven van een cursus argumenteren.

kevin

Bureau  Spraakwater richt zich op het versterken van het publieke debat. Dit gebeurt  door het geven van debattraining, het organiseren van debatten en het  verzorgen van debatworkshops.