SourcePool hybrid cloud, dynamische ICT in uitdagende tijden.

Rotterdam, 23 juni 2012 – SourcePool Europe BV, opgericht als joint vanture tussen Interactive 3D BV en SmartDC BV introduceert een vernieuwend concept om bedrijven te helpen een doelmatiger afstemming te bewerkstelligen tussen bedrijfsactiviteit en  ICT faciliteit. SourcePool actief op de markt voor intelligente ICT infrastructuren maakt gebruik van een 3500 m2 groot datacenter in Rotterdam en een 8000 tal servers om de inzet van \”hybride cloud infrastructuren\” te faciliteren.

Hybride Cloud infrastructuren maken gebruik van vaste systeembronnen in eigen beheer, gecombineerd met flexibel afneembare cloud systeembronnen, welke op afstand worden ingezet om pieken in het ICT proces op te vangen of om tijdelijke taken uit te voeren. Klanten kunnen kosten besparen door te combineren tussen eigen systemen, eventueel vanuit een colocatie overeenkomst geplaatst in het datacenter en dynamisch aanwendbare systeemresources uit de SourcePool cloud stack. Oscar Van Hensbergen, algemeen directeur van SourcePool ziet op basis van ervaringen in het afgelopen jaar veel potentie voor klanten die op zoek zijn naar manieren om de ICT infrastructuur beter te laten aansluiten op de bedrijfsactiviteit. \”De oplossing stelt onze klanten in staat investeringen in ICT directer te koppelen aan de opbrengsten van het bedrijfsproces. Geen overbodige luxe in de huidige economische tijden. Meer flexibiliteit, waarbij de ICT infrastructuur eenvoudig meeverandert, betekent een verbeterd vermogen om snel te reageren op veranderende marktomstandigheden voor onze klanten.\” aldus Van Hensbergen.

SourcePool Hybride Cloud oplossingen zijn per direct beschikbaar. Meer informatie:

Oscar Van Hensbergen