Selligent overbrugt kloof tussen digitale- en relatiemarketing

Unieke oplossing bevat baanbrekende customer intelligence, segmentatietools, gedragsprofilering en targeting features

Hasselt/Braine-l’Alleud, 11 oktober 2013 – Selligent, een internationale leverancier van oplossingen voor het beheer van data-driven multichannel marketing, lanceert tijdens het jaarlijkse internationale marketingevenement DMA2013 in Chicago de nieuwste versie van zijn marketing software. Deze release van Selligent biedt data-gedreven marketeers een unieke en innovatieve oplossing om de kloof tussen digitale- en relatiemarketing te overbruggen.

De nieuwste versie van Selligent’s digitale marketing software bevat vooral functies die speciaal zijn ontworpen om te voldoen aan de behoeftes van de marketing professionals. Selligent introduceert twee unieke functionaliteiten:

·         Selligent Customer Intelligence is de alles-in-één Selligent analyse-tool die de rapportage versterkt met diepgaande voorspelling en analyse. Deze functionaliteit geeft marketeers de mogelijkheid om gegevens te verwerken, ongeacht de hoeveelheid, en ze te vertalen naar bruikbare bronnen van informatie voor een goede besluitvorming. Daarnaast toont de oplossing verborgen klantsegmenten en helpt het om het gedrag van klanten te voorspellen. Hierdoor kunnen marketeers elke aanbieding individueel aanpassen aan de klant om meer winstgevende marketingcampagnes te ontwerpen.

·         Selligent Behavioral is een innovatieve functie waarmee marketeers big data om kunnen zetten in bruikbare gebruikersprofielen, zodat zij deze kunnen benutten voor een betrouwbare targeting door alle verschillende kanalen heen. Met Selligent Behavioral wordt er een breed scala van rapporten geboden die een ´live´ analyse geven van de bezoekers, of het nu om een bekend of anoniem profiel gaat. Daarnaast kan het worden gebruikt om bezoekers van de website te benaderen en informatie te delen die perfect in lijn is met het online gedrag van de gebruiker. Dit alles biedt consistentie in communicatie, onafhankelijk van het kanaal waarlangs de klant wordt benaderd.

Met Selligent Social worden er meer mogelijkheden geboden op het gebied van social media integratie. Pagina\’s uit de marketingsuite kunnen nu direct worden getoond op Facebook en bedrijven kunnen hun landing pages op sociale netwerken beheren. Data van social media profielen worden automatisch verzameld en gekoppeld aan klantprofielen om de communicatie met klanten nog meer te personaliseren.

Selligent breidt uit naar de VS

Selligent is sterk aanwezig op de Europese markt, waar zij, in samenwerking met meer dan 50 partners, diensten biedt aan meer dan 400 merken in 11 verschillende landen. Dit succes wil Selligent voortzetten in de Verenigde Staten.

“Vergelijk onze software product met een sportwagen: het is leuk om in te rijden in de stad, maar je wilt weten hoe hard hij kan gaan op een race circuit,” zegt Andre Lejeune, CEO van Selligent. “We weten dat in de Verenigde Staten, met een zeer hoog niveau van marketing innovaties, marketeers een krachtige oplossing nodig hebben die hen in staat stelt omzetresultaten te leveren voor hun klanten, op hun eigen snelle ´circuit´. Selligent is speciaal voor deze wereld ontworpen.”

Over Selligent

Selligent is een internationale leverancier van oplossingen voor data-driven multichannel marketing. Het bedrijf biedt een vier-in-één oplossing voor succesvol cross-channel campagnebeheer:

·         Het analyseren van klantendata en het omzetten van inzichten in bruikbare profielen;

·         Het creëren van multichannel interacties vanuit een eenduidig klantbeeld;

·         Het optimaliseren van content en aanbiedingen voor een hogere conversieratio;

·         Het uitvoeren van cross-channel via een enkele tool.

Selligent bedient meer dan 400 merken en werkt met meer dan 50 marketing bureaus en MSP’s in 11 landen. Zij gebruiken de Selligent-oplossing om hun digitale- en relatiemarketing te ontwikkelen en te optimaliseren binnen vele sectoren zoals detailhandel, toerisme, media en uitgeverijen en de financiële dienstverlening. Selligent heeft 180 werknemers en is opgericht in 1990 in België waar nog steeds het hoofdkantoor is gevestigd. Het bedrijf heeft kantoren in België, Nederland, de VS, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje.

Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.selligent.com of blog www.blog.selligent.com.

Volg Selligent op:

·         Twitter: www.twitter.com/selligent

·         Facebook: www.facebook.com/selligent

Persinformatie:

Text100 Global Communications

Michelle Nguyen

T. +31 20 530 43 35

E. michelle.nguyen@text100.nl

Twitter: @text100benelux

Selligent BeNeLux

Gerlinde Houbrechts

T. +32 2 808 89 37

E. gerlinde.houbrechts@selligent.com

Indien u geen persberichten van Text100 meer wenst te ontvangen in de toekomst, kunt u een e-mail sturen aan unsubscribe@text100.nl.