Samsung Galaxy S3 Mini gelanceerd!

Op 11 oktober 2012 presenteerde Samsung in haar brand store in Duitsland de compacte Galaxy S3 Mini. Een maand later is de GSM voor het eerst in de Nederlandse winkels verschenen, de smartphone is dus in ons land te koop.

Dat geldt ook voor de landen om ons heen. In Frankrijk kan men de mobiele telefoon bestellen voor ongeveer 365 euro en die prijs is vergelijkbaar met de winkelprijzen in Engeland en Duitsland.

J.K. Shin, de CEO van Samsung, verklaarde een dag voor de presentatie van de Samsung Galaxy S3 Mini dat het Zuid-Koreaanse bedrijf de Europese vraag naar compactere high-end smartphones herkenden. Daar suggereerde hij dus mee dat de Galaxy S3 Mini een high-end handset zou worden, maar dat is niet uitgekomen.

Met een 4 inch display (800 x 480 pixels resolutie), 1 Ghz dual-core processor en 5 megapixels camera is de Samsung Galaxy S3 Mini namelijk een mid-range GSM. De smartphone deelt zijn uiterlijk met de high-end Galaxy S3 en dat is een prima eigenschap.

De GSM is vanaf nu dus overal in Nederland te bestellen.

(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)

Patricia Oudewater