Paternoster – Opslagruimte voor kleine artikelen

Schroefjes die continu blijven verdwijnen, artikelen die geen vaste plaats hebben en uren zoeken in het magazijn. Klinkt dit herkenbaar? In veel organisaties is het magazijn een ongeregelde bende, terwijl dit juist het middelpunt van het bedrijf is. Een paternoster zorgt ervoor dat u veel tijd bespaart en producten een vaste plek hebben.

Wat is een paternoster?

In een paternostersysteem kunt u kleine artikelen opbergen. We maken onderscheid in de paternosterkast en de paternosterlift, maar beide werken feitelijk hetzelfde. Met slechts één druk op de knop komen de benodigde artikelen naar u toe. De achterliggende gedachte van een paternoster is dat u niet meer zelf de artikelen op hoeft te gaan zoeken, waardoor veel tijd verloren gaat. In een relatief kleine ruimte kunt u al snel veel artikelen kwijt.

Wat voor voordelen heeft de paternoster?

Een paternostersysteem is de ideale oplossing wanneer u maar weinig ruimte heeft. Het systeem werkt namelijk in de hoogte. Op deze manier heeft u veel minder vierkante meters nodig om de artikelen kwijt te kunnen. Daarbij komt dat er in een paternosterkast al veel producten kunnen. Een kast met 10 horizontale rijen heeft op elke rij 10 vakken. Dit betekent dat u in een kast al 200 verschillende artikelen kwijt kunt.

Ook verhoogt een paternoster de efficiëntie van uw medewerkers. Zij hoeven namelijk niet meer uren te zoeken naar de juiste producten, waardoor zij meer tijd aan de dagelijkse werkzaamheden kunnen besteden. Op deze manier bespaart u tijd en dus geld.

Tot slot zijn paternostersystemen goed te combineren met andere magazijninrichtingen. Als u naast kleine artikelen ook grote producten in uw magazijn heeft staan, kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een entresolvloer. Deze verdubbeld de opslagruimte van uw magazijn en staat al binnen een week.

Heeft u vragen over de mogelijkheden van een paternoster of ander magazijnsysteem? Neem geheel vrijblijvend contact op.

gerardkempers