Opnieuw duizenden Echte oliebollen voor enkele afdelingen van de Zonnebloem

“Wij gaan opnieuw voor een glimlach op vele gezichten”, aldus de bakkers Fleuren en Gommans die op woensdag 19 november aanstaande maar liefst 2.000 Echte oliebollen weggeven aan deelnemers en vrijwilligers van vereniging de Zonnebloem.

2.000 oliebollen bakken én uitdelen op 19 november. Dat is de opzet van de Echte oliebollenactie van twee bakkers in Limburg. Zij bakken de hele nacht oliebollen, de lokale afdelingen mogen ze verspreiden over Zonnebloemdeelnemers en -vrijwilligers in de regio. “We willen het bakken van onze oliebol, ‘de Echte oliebol’, combineren met een goed initiatief voor de samenleving”, legt Joep Gommans uit, een van de twee bakkers. “Ik kende de Zonnebloem goed, omdat mijn oma tot haar 86e vrijwilligster is geweest. De keuze was dus snel gemaakt. Wij gaan op 19 november voor een glimlach op 2.000 gezichten. In 2013 deden we de actie voor het eerst en de storm van positieve reacties en blije emoties heeft ons diep geraakt”

Blij verrast
De actie is zo opgezet dat de lekkernijen worden uitgereikt aan de lokale Zonnebloemafdelingen rondom de bakkerijen van Gommans en Fleuren, die ze op hun beurt verdelen over de deelnemers en vrijwilligers. “Vrijwilligers halen de oliebollen op een centraal punt op en vullen zelf in hoe de verspreiding over de lokale afdelingen verloopt”, vertelt Marc Ruis, woordvoerder van Nationale Vereniging de Zonnebloem. “Naar verhouding van het aantal deelnemers en vrijwilligers, krijgt elke afdeling een aantal oliebollen.”

Ook vrijwilligers verrassen
De Zonnebloem was blij verrast met het mooie initiatief van de bakkerijen. “Een geweldige geste! Het is een leuke manier om onze deelnemers, maar ook eens een keer onze vrijwilligers te verrassen. En met het project kunnen we ook wat meer bekendheid krijgen in de buurt, zodat mensen ons nog beter weten te vinden.”

De Zonnebloem is er voor iedereen met een lichamelijke beperking

Bij de Zonnebloem draait het om mensen. Al meer dan 65 jaar. Er wordt gedacht in oplossingen, zodat ook mensen met een lichamelijke beperking volop van het leven kunnen genieten. Daarvoor worden onder andere dagjes uit en vakantiereizen georganiseerd. En gaan de meer dan 40.000 vrijwilligers ook regelmatig bij de deelnemers langs. Meer informatie is te vinden op www.zonnebloem.nl

De Echte Oliebol

De bakkers Fleuren en Gommans zijn de initiatiefnemers van de Echte Oliebol. De Echte oliebollen zijn in een brede regio verkrijgbaar van Boxmeer tot Roermond. Op www.echteoliebol.nl staat meer informatie over dit mooie initiatief.

————————————————- einde bericht———————————————————

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Wij hopen u te hebben geïnteresseerd met bovenstaand bericht. Wij willen u van harte uitnodigen om op 19 november tussen 8.00 en 10.00 uur aanwezig te zijn tijdens het bakken van de Echte Oliebollen aan de Kerkstraat 13 te Sevenum. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met  Joep Gommans:  088-1231914 of jgommans@versbrood.nl

Voor meer informatie over Nationale Vereniging de Zonnebloem kunt u contact opnemen met Marc Ruis, 0627041838 of marc.ruis@zonnebloem.nl

Bakker Gommans