Oostenrijk meest kindvriendelijke skibestemming

Kindvriendelijke wintersportaccommodaties onderscheiden met keurmerk

Kids Vakantiegids en Zoover Vakantiebeoordelingen lanceren vandaag het Kids WintersportTip! Keurmerk 2013-2014. Met dit initiatief worden in de tien populairste skigebieden voor gezinnen met kinderen tot 16 jaar de kindvriendelijkste wintersportaccommodaties onderscheiden.

Op landniveau is Oostenrijk de meeste kindvriendelijke skibestemming van Europa. Dit blijkt uit het onderzoek naar de kinderfaciliteiten door Kids Vakantiegids en de ruim 20.000 beoordelingen op Zoover. Met een gemiddelde waardering van 8,73 blijft Oostenrijk de kindvriendelijkheid van Italiaanse en Duitse skigebieden voor.

Beste kindvriendelijke skibestemmingen

Pl

Land

Cijfer kindvriendelijkheid

Oostenrijk

8,7

Italië

8,6

Duitsland

8,5

Zwitserland

8,5

Tsjechië

8,4

Frankrijk

8,1

Kids WintersportTip! Keurmerk
Kids Vakantiegids en Zoover Vakantiebeoordelingen lanceren het Kids WintersportTip! Keurmerk om de keuze voor een wintersportvakantie met kids nog eenvoudiger te maken. De geselecteerde hotels, appartementen en vakantieparken liggen in de tien populairste skigebieden van Europa en zijn beoordeeld op de aanwezige kinderfaciliteiten en de Zoover cijfers voor kindvriendelijkheid in de winterperiode. Hiernaast is er gelet op de mogelijkheid om te kunnen boeken via een reisorganisatie die is aangesloten bij de SGR of ANVR.

Persoonlijk gecheckt
Opvallend is stijgende populariteit van Italië als wintersportbestemming voor families. Het Kids Vakantiegids Detectiveteam reisde naar de Seiseralm in het Italiaanse Zuid-Tirol om de kindvriendelijkheid van dit ‘upcoming’ skigebied persoonlijk te checken. Hier wachtten hen  heerlijk brede rode en blauwe pistes, gezellige (kleuter)skischolen, coole funparks en sprookjesachtige kinderskitochten zoals ‘de Heksentour’.  Tijdens deze skitours vertelt de skileraar spannende Zuid-Tiroolse heksensagen, waardoor de kids al snel met een andere blik door de mythische bossen skiën.

Kindvriendelijkheid
De kindvriendelijkheid van een accommodatie wordt steeds belangrijker bij de keuze van een wintersportvakantie. Veel reisaanbieders spelen hier op in. Om hotels, appartementen en vakantieparken te belonen voor hun kindvriendelijkheid wordt het Kids WintersportTip! Keurmerk 2013-2014 toegekend aan de vijftig kindvriendelijkste accommodaties in de tien populairste skigebieden van Europa.

Kids Vakantiegids
Kids Vakantiegids is het grootste familievakantie platform in Nederland. Kids Vakantiegids speelt in op de groeiende behoefte van kids en hun ouders/verzorgers om een uitstapje of vakantie te zoeken die past bij de vakantiewensen van de hele familie. Het Kids Vakantiegids magazine verschijnt twee keer per jaar en brengt de nieuwste en leukste vakanties voor gezinnen met kinderen tot 16 jaar onder de aandacht. Op de website, www.kidsvakantiegids.nl, die jaarlijks wordt bezocht door 2,5 miljoen families, vindt de bezoeker uitgebreide bestemmingsinformatie, inspirerende tips en een met zorg geselecteerd aanbod van tientallen kindvriendelijke reisorganisaties.

Zoover  Vakantiebeoordelingen
Zoover is de grootste vakantiebeoordelingssite van de Benelux. Met jaarlijks 150 miljoen bezoekers is Zoover voor heel veel reizigers het startpunt van een geslaagde vakantie. Accommodaties, bestemmingen en pointsofinterest worden beoordeeld door reizigers op verschillende aspecten waaronder kindvriendelijkheid. Zoover exploiteert de labels Zoover, VakantieReisWijzer, weeronline.nl en MeteoVista. Het bedrijf is actief in 25 landen. De website bevat meer dan 2 miljoen beoordelingen en meer dan 270.000 accommodaties van meer dan 43.000 bestemmingen in de wereld.

Meer info:
Kids WintersportTip! Keurmerk