Nieuwe oplossing voor ondernemers in de crisis

‘S-HERTOGENBOSCH – Als zelfstandig ondernemer kun je nu niet alleen een auto leasen, maar ook een luxe website voor een vast bedrag per maand. Via het netwerk van TopVine kunnen particulieren en

zelfstandigen binnen twee dagen een website opzetten.

Het idee speelt in op de crisis waarmee ondernemend Nederland te maken heeft. “Veel van onze klanten zien het nut wel van een goede website, maar hebben het budget niet voor de nodige investering”, aldus Alex Timmer van Tigerfish, het bedrijf achter TopVine. De ontwikkeling van een website loopt vaak in de duizenden euro’s, een investering die veel ondernemers in de crisis niet kunnen of willen maken. Door een website te ‘leasen’ kunnen bedrijven besparen op de kosten van ontwikkeling en onderhoud.

Het onderhoud en de beveiliging van het hele netwerk gebeurt op één centraal punt, zodat gebruikers zich alleen maar hoeven te richten op de inhoud en uitstraling van de website. De vrijheid die je inlevert ten opzichte van een “normale” website is keuze in het design. Via het netwerk zijn er een aantal designs beschikbaar welke naar wens aangepast kunnen worden. Deze designs worden steeds aangevuld en vernieuwd om te voldoen aan de nieuwste trends en eisen, zoals het zogenaamde “responsive webdesign” dat je website in één klap geschikt maakt voor zowel computers, laptops, tablets en mobiele telefoons.

TopVine ziet toekomst in het leasen. Timmer: “We hebben nu al abonnementen op onze telefoons, en de smartphone markt heeft een explosieve groei gehad omdat de drempel voor een high-end toestel zo laag komt te liggen. Deze tactiek is ook toe te passen op het web, en in de toekomst in een veel bredere markt.”

Noot voor de redactie:
Meer informatie is beschikbaar op www.topvine.nl of je kunt bellen met Alex Timmer; 06-38076266 / 073-8444640