Nexenta introduceert Nexenta VSA for VMware Horizon View™

Amsterdam – Nexenta Systems, Inc., ’s werelds grootste leverancier van Software-Defined Storage (SDS)-oplossingen, introduceert vandaag Nexenta VSA for VMware Horizon View™. Deze applicatiebewuste softwareoplossing voor storage management en het versnellen van de opslagprestaties biedt beheerders van Horizon View de mogelijkheid om de storage-bronnen binnen hun Virtual Desktop Infrastructure (VDI)-omgeving automatisch te configureren, implementeren en optimaliseren vanuit hun beheerconsole.

De storage optimiser van Nexenta VSA for VMware Horizon View™ draait op VMware vSphere® en versnelt de opslagprestaties, zelfs als er geen solid state disks binnen de configuratie worden gebruikt. Er is geen aanvullend RAM-geheugen nodig om deze prestatieboost te realiseren. Dit biedt klanten de mogelijkheid om met storage-configuraties te werken die meer desktops kunnen ondersteunen. De oplossing van Nexenta verbetert daarnaast de gebruikservaring en zorgt voor offloading van dataverkeer van het storage-netwerk (uit tests blijken tot 38x snellere prestaties tijdens I/O-storms die door de aanlevering van desktops worden veroorzaakt). Nexenta VSA for VMware Horizon View™ zorgt bovendien voor een verlaging van de kosten per desktop en de hoeveelheid opslagcapaciteit die voor View-implementaties nodig is. Gebruikers profiteren daarnaast van real-time zichtbaarheid en mogelijkheden voor het beheer van het gebruik van storage-bronnen door individuele desktop-gebruikers.

Voordelen voor proofs of concept voor VDI’s

Nexenta VSA for VMware Horizon View™ biedt beheerders de mogelijkheid om hun VDI-implementatie grondig te verifiëren voordat hij “live” gaat. Op deze manier kunnen ze zich een compleet beeld vormen van de resulterende prestaties en efficiëntie. Door een einde te maken aan het giswerk rond VDI-implementaties en het systeem toe te staan om de onderliggende storage-bronnen op een unieke manier te configureren en optimaliseren, zal Nexenta VSA for VMware Horizon View™ het acceptatietempo van VDI-implementaties binnen bedrijven van alle omvang naar verwachting aanzienlijk versnellen.

“Nexenta VSA for VMware Horizon View™ lost de beloften van Software-Defined Storage in. De opslag wordt door de applicatie zelf gedefinieerd. Dit levert klanten tastbare voordelen op”, aldus Bridget Warwick, CMO bij Nexenta Systems. “De software gebruikt best practices en de opslagvoorkeuren van applicaties als uitgangspunt om de toegang tot de storage-bronnen die het systeem gebruikt, automatisch te configureren en optimaliseren.”

“De markt voor Software-Defined Storage bevindt zich nog in de ontwikkelingsfase. Waar veel leveranciers proberen om hun bestaande oplossingen met de nodige kunstgrepen aan te passen aan de laatste stand der techniek, lost Nexenta de belofte in van door applicaties gedefinieerde of, beter gezegd, datagedefinieerde storage. Dit levert meetbare voordelen op voor implementaties van VMware Horizon View™”, aldus Rian Garrett, vicepresident bij ESG Lab, een divisie van de Enterprise Strategy Group. “Nexenta VSA for VMware Horizon View™ combineert de uitstekende prestaties die zijn aangetoond door de tests bij ESG met een ongekende eenvoud van installatie en gebruik. Het platform biedt een kostenefficiënte oplossing voor de prestatie- en beheerproblemen die steeds meer bedrijven ervan weerhouden om de aantrekkelijke voordelen van VDI te realiseren”.

Gecertificeerd door Cisco Systems

Nexenta VSA for VMware Horizon View™ is al gecertificeerd als onderdeel van de VDI-referentiearchitectuur van het Cisco UCS-platform, waarbinnen tot maar liefst 1.600 desktops op één UCS blade-chassis kunnen draaien terwijl UCS C240’s zorgen voor de opslag. Dit is de enige VDI-oplossing die volledig op een Cisco UCS-platform is gebaseerd. Nexenta VSA for VMware Horizon View™ biedt een omgeving met een rijkdom aan rekenkundige, netwerk-, storage- en virtualisatiefunctionaliteit. Meer informatie over deze referentiearchitectuur is beschikbaar op http://www.cisco.com/en/US/solutions/collateral/ns340/ns517/ns224/ns836/ns978/nexenta_ref_arch_wp_co_branded_v1c.pdf.

“NexentaVSA for Horizon View is een storage-oplossing die speciaal is ontwikkeld voor VMware Horizon View™”, aldus Mason Uyeda, senior director technical & solution marketing, End-User Computing, bij VMware. “De oplossing bestaat uit gecertificeerde componenten van VMware, Cisco en Nexenta en is geoptimaliseerd voor het architectuurprogramma VMware Horizon Fast Track. Daarmee staat NexentaVSA for Horizon View garant voor snelle implementaties, kostenverlaging en lineaire schaalbaarheid”.

“Na een grondige evaluatie van oplossingen van uiteenlopende leveranciers koos een groot ziekenhuis voor Nexenta VSA for VMware Horizon View™”, aldus Mark Melvin, de CTO van ePlus, een vooraanstaande Cisco, Nexenta en VMware Partner. “ePlus hielp het ziekenhuis om een architectuur voor zijn specifieke omgeving te ontwikkelen. We adviseerden de zorginstelling bij het opstellen van de specificaties en het bepalen van de meest geschikte oplossing. Nexenta bood een zeer concurrerend licentiemodel en de mogelijkheid om de operationele kosten fors te verminderen. Door de lage kosten per host van VSA daalden de totale kosten van het SAN. Met deze gedachte in het achterhoofd konden we de door Cisco gecertificeerde oplossing met groter vertrouwen bij de klant implementeren”.

“De opslagprestaties en configuratiekosten per gebruiker zijn vaak van doorslaggevend belang voor een succesvolle uitrol van een proof of concept voor een VDI”, aldus Marc Staimer, oprichter van en senior analist en CDS bij Dragon Slayer Consulting. “Nexenta VSA for VMware Horizon View™ kan een enorm verschil maken dankzij sterk verbeterde VDI-prestaties en een aanzienlijke reductie van de totale storage-kosten. Ik zou iedereen die een VDI wil implementeren aanraden om eens goed te kijken naar de voordelen die VMware Horizon View™ te bieden heeft voor de storage-component van hun Horizon View-implementatie”.

Beschikbaarheid

Nexenta VSA for VMware Horizon View™ is per direct beschikbaar. Een proefversie van 45 dagen is verkrijgbaar op de website van Nexenta. De leverancier zal Nexenta VSA for VMware Horizon View™ demonstreren tijdens VMworld® in San Francisco van 25 t/m 29 augustus en tijdens VMworld Europe in Barcelona van 15 t/m 17 oktober.

Over Nexenta
Nexenta Systems is de wereldwijde leverancier van Software-Defined Storage. Het software-only platform NexentaStor levert high-performance, ultra-schaalbare, cloud- en virtualisatie-geoptimaliseerde opslagoplossingen. NexentaStor is gebaseerd op ZFS-technologie en draait op elke industriestandaard hardware. De oplossing elimineert vendor lock-in en biedt open, unified storage management tegen een fractie van de kosten van legacy-systemen. Meer informatie over Nexenta Systems en gratis proefversies van Nexenta producten staan op www.nexenta.com.

VMware, VMworld en VMware vSphere zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van VMware, Inc. in de Verenigde  Staten en andere jurisdicties. Het gebruik van het woord “partner” of “partnership” impliceert geen juridische samenwerking tussen VMware of ieder ander bedrijf.

Contact voor de media:
Marlies Zegelaar