Mijlpaal Stampin’ Up!: Nederlandstalige Facebook pagina en catalogus 2014-2015

Het zijn belangrijke maanden voor Stampin´ Up! liefhebbers. Op 14 juni 2014 werd de Nederlandstalige Stampin´ Up! Facebook pagina gelanceerd en nog geen twee weken later, in juli, opent Stampin´ Up! haar nieuwe knutselseizoen met de 2014-2015 catalogus. Deze staat wederom vol met inspirerende ideeën en nieuwe, innovatieve producten.

De nieuwe Facebook pagina van Stampin´ Up!, fabrikant van hoogwaardig knutselmateriaal werd 14 juni, tijdens het jaarlijkse Regional event voor Demonstrators in Van der Valk hotel Houten, gelanceerd. Dit in samenzijn met 160 Stampin´ Up! Demonstrators. Voor de Demonstrators is dit een grote wens die uitkomt, zo zijn de knutselliefhebbers en hun klanten snel op de hoogte van het reilen en zeilen van Stampin´ Up! Nederland. Binnen 2 dagen kreeg de knutselfabrikant 1000 likes op haar pagina www.facebook.com/stampinupNL. Dit geeft aan hoe belangrijk Stampin´ Up! is voor de Nederlandse markt.

En natuurlijk de nieuwe catalogus voor knutselseizoen 2014-2015, ook een mijlpaal. De nieuwe catalogus geeft, met maar liefst 250 pagina’s, het complete assortiment van Stampin´ Up! weer. Meer dan honderd stempelsets, kaarten en extra veel accessoires zijn erin te vinden. Zoals gewend van Stampin´ Up!, staan in deze fraai vormgegeven publicatie de product specificaties er tot in de detail bij vermeld, zoals afmetingen, prijsinformatie en combinatiemogelijkheden en zijn de kleuren en designs van de producten op elkaar afgestemd. Aan ideeën ook geen gebrek, want er is weer een flinke hoeveelheid ontwerpvoorstellen ter illustratie. “Ook dit jaar hebben we een catalogus samengesteld waarin voor iedere stijl en smaak, voor zowel de beginnende als de gevorderde hobbyisten, iets te vinden is”, verteld Axel Krämer, Directeur Stampin´ Up! Europa, enthousiast.

Tot de nieuwe producten behoren de photopolymer stempelsets (transparante stempels van acryl). Hierbij zijn zowel de stempelhouder als het stempelblok doorschijnend, wat een duidelijker beeld van het ontwerp geeft en nauwkeurig werkt met meerdere stempels, doordat je ziet waar je stempelt. Ook binnen de productgroep Markers is er een nieuw product geïntroduceerd: Blendabilities. Met deze stiften op alcohol-basis kun je kleuren vloeiend in elkaar laten overlopen, zonder dat het gaat strepen. In de nieuwe catalogus zijn ook, meer dan ooit, handige totaalpakketen te vinden, waarbij kaartensets en benodigde knutselmaterialen samen zijn gevoegd zodat je voor iedere gelegenheid materialen ter beschikking hebt. Damir Basic, Business Development Manager Nederland, is blij met de nieuwe variëteit aan producten. “Wij zijn ervan overtuigd dat de creatieve Stampin´ Up! gemeenschap en ook nieuwe klanten, de nieuwe producten met grote enthousiasme zullen ontvangen!” Vernieuwend in de catalogus is ook de herindeling van het product overzicht. De losse componenten kunnen nog sneller gevonden worden dan voorheen, een aparte index voor accessoires en een groepsoverzicht per stempel categorie.

Achtergrond Stampin ́ Up! (www.stampinup.nl)
Stampin’ Up! is een Amerikaanse direct-sales onderneming die al sinds 1988 actief is. Tegenwoordig zijn meer dan 50.000 enthousiaste knutselaars als onafhankelijke Demonstrators (vertegenwoordigers van het merk) actief in de VS, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Nederland. Het hoofdkwartier bevindt zich in Riverton, Utah in de V.S. en beslaat 28.000 vierkante meter. De fabriek staat in Kanab, tevens de geboorteplaats van Shelli Gardner, mede-oprichtster van Stampin’ Up!. In Europa worden alle activiteiten vanuit Frankfurt am Main geregeld.
Na een jarenlang succesverhaal in de V.S., zijn sinds zes jaar de stempels ook in Europa steeds geliefder. Met een ruime keus aan hoogwaardig materiaal kunnen knutselliefhebbers hun hart ophalen en de prachtigste projecten realiseren: om weg te geven of om gewoon zelf te houden.

Contactgegevens voor de pers:

Profilwerkstatt GmbH
Caroline De Cristofaro