Met een sloopauto natuurlijk naar Van der Ven Auto’s

Met een sloopauto natuurlijk naar Van der Ven Auto’s!

Een auto slopen is allang niet meer wat het geweest is, alleen al omdat de hoeveelheid aan recycling producten die uit een huidige sloopauto komen vele malen groter is dan tientallen jaren geleden. Daar komt nog bij dat ons besef voor de natuur en onze aarde het beroep van autosloper danig heeft veranderd. De kapotte wagen of de sloopauto brengen we dan ook niet meer naar een autosloopbedrijf, maar naar een erkend autodemontage bedrijf. Een erkend en meermalen gecertificeerd autodemontagebedrijf als Van der Ven Auto’s, dat in de loop der jaren bewezen heeft tot de top van de Nederlandse demontagebedrijven te horen. Daar zaten we al, maar continue ecologische en inventieve ontwikkelingen, maken dat we ook aan de top blijven.

Een sloopauto volgens Van der Ven Auto’s

Van der Ven Auto’s ziet een sloopauto of demontagewagen niet als een simpel stuk staal met een motor, maar als een soort donor auto. Voor twee redenen. Enerzijds om de levensduur van ons rijdende wagenpark significant te kunnen verlengen, anderzijds als basisproduct voor andere, industriële toepassingen. Tevreden weggebruikers kunnen met tweedehands auto-onderdelen goedkoop eenvoudige reparaties uitvoeren en met alles dat we hergebruiken is geen directe aanslag op schaarse grondstoffen nodig. Waarom de rubberboom uitmelken, als we zoveel autobanden kunnen recyclen tot prima nieuwe banden. Als we glas in de glasbak gooien, waarom dan niet de autoruit hergebruiken? En van het gerecyclede plastic worden bijvoorbeeld fleecetruien en tennisballen gemaakt. Economische crisis of niet, Nederland is een rijk land en gelukkig gaan we steeds vaker nadenken over ons vervuilende afval. Een kapot Senseo apparaat brengen we naar de afvalstoffendienst, een sloopauto brengen we naar Van der Ven Auto’s. Of – beter nog – laat u op elke gewenste plek ophalen.

Auto onderdelen uit de sloopauto bij Van der Ven Auto’s

Een mankement aan uw wagen is niet wat u wilt. Het kan een kleine irritatie zijn van een tankklepje dat niet meer open wil springen tot een haperende deurvanger. Dan kunt u vanzelfsprekend naar uw eigen autodealer gaan en daar de hoofdprijs betalen voor auto-onderdelen die u veel goedkoper bij Van der Ven Auto’s kunt kopen. We kunnen het niet genoeg benadrukken: met elk gebruikt auto-onderdeel, afkomstig uit een demontage auto, dat u aanschaft, is geen nieuw productie nodig. We recyclen dus niet alleen de goed bruikbare auto-onderdelen, maar gaan daarbij ook nog eens heel spaarzaam om met onze dure natuurlijke grondstoffen. Een sloopauto die van achter is aangereden en daarna total loss verklaard is, kan nog prima dienst doen als leverancier van uw nieuwe versnellingspook, bestuurdersstoel of start motor. Sowieso verkoopt Van der Ven Auto’s geen auto-onderdelen uit sloopauto’s die niet aan onze hoogste eisen voldoen. Onze eisen en die van VbV, Stiba, ARN, RDW of de certificering eisen van KZD*** en ISO, want daar werken wij nauw mee samen. Om ons scherp te houden en aan u de beste kwaliteit en service te kunnen bieden. Ook als het om het aanbieden, inkopen, verkopen, demonteren of recyclen van een sloopauto gaat.

Sloopauto aanbieden of auto-onderdelen online zoeken bij Van der Ven Auto’s

Wilt u een sloopauto aanbieden bij Van der Ven Auto’s? Onze sloopauto inkoop geldt voor elk automerk, autotype en bouwjaar. Voor de verkoop van uw sloopauto kunt u direct contact opnemen met ons sloopauto inkoop team via 06 – 83 59 34 29 of via ons centrale nummer (0165) 55 92 30. U kunt ook kijken op www.venauto.nl/recycling.php

Hebt u interesse in een duurzaam gedemonteerd auto-onderdeel? Ook dan kunt u Van der Ven Auto’s op het centrale nummer bellen of u kijkt live in onze voorraad auto-onderdelen via www.venauto.nl/onderdelen.php Bestelt u vóór 12.00 uur, dan heeft u de bestelling al de volgende dag in huis. Of op de zaak. Of bij uw automonteur. Want ook de service van Van der Ven Auto’s gaat uit van duurzaamheid.