Maatkleding steeds populairder onder professionals

Uit onderzoek onder 100 pakdragende professionals – mannen tussen de 25 en 40 jaar – blijkt dat de laatste jaren opvallend vaker gekozen wordt voor op maat gemaakte pakken in plaats van confectie.

Het onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Italian Finest Travelling Tailor gaf aan dat 24% van de ondervraagden in de afgelopen twee jaar een maatkostuum zegt te hebben aangeschaft. Dit ten opzichte van 11% in 2008. Van de groep ondervraagden die aangaf in de afgelopen twee jaar een trouwpak te hebben aangeschaft gaf maarliefst 51% aan te hebben gekozen voor maatwerk. Dit ten opzichte van 39% in 2008. Er lijkt dus sprake te zijn van een duidelijke trend onder de groep ‘professionals’in Nederland.

De onderliggende reden is tweeledig: Allereerst steekt de gemiddelde lengte van de Nederlandse man letterlijk met kop en schouders uit boven de rest van de wereld. Veel Nederlandse mannen hebben daarom moeite met het vinden van kleding die perfect zit. Is er éénmaal voor maatwerk gekozen dan blijft men in het vervolg veelal bij maatwerk.

Ten tweede is maatkleding voor een bredere groep bereikbaar geworden en is niet meer uitsluitend voor de boardroom. Als argument werd gegeven dat een goed op maat gemaakt kostuum tegenwoordig al voor € 498,- te koop is. ..Terwijl voor een confectiepak van een bekend modehuis soms al snel het dubbele moet worden betaald.

Gemak werd genoemd als een van de balanrijkste voordelen van maatwerk ten opzichte van confectie. Mannen zijn over het algemeen loyaal. Is men eenmaal tevreden over dat eerste jasje of pak op maat, dan is de volgende bestelling snel geplaatst. Daarbij bieden een aantal maatwerkleveranciers zelfs online 3D ontwerpemodules aan waarmee klanten eenvoudig kunnen bijbestellen via het Internet.

Tenslotte bleek dat de ondervraagden die hadden aangegeven maatpakken te dragen langer met hun kostuum doen en zich zelfverzekerder voelen tijdens het werk.

..Maatpakken zijn dus niet meer uitsluitend voor de boardroom.

Kijk voor meer informatie op http://www.ItalianFinest.nl

(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)

italianfinest

Kwaliteit, Stijl, Exclusief: Italian Finest staat voor jarenlange ervaring in maatkleding. Maak nu een afspraak +32 46829 01 76 (BE) of +31 6 44394247 (NL)