Leven in het nu, zó doe je dat.

Momenteel vliegen de berichten en initiatieven rondom de situatie in de wereld ons om de oren. Wellicht een lastige tijd om een nieuw product te lanceren, maar sommigen producten komen juist nét op het goede moment. Met The Watch Now, een horloge zonder klok, brengen twee Amsterdamse ondernemers een nieuw mindful accessoire op de markt; eentje die ons allen zal helpen om meer bewust in het moment te leven.

The power of NOW

Leven in het nu, een kreet die je wellicht vaker langs hebt horen komen. Misschien zie je deze woorden als iets hips of holistisch, maar de herkomst van deze kreet ligt o.a. bij Eckhart Tolle met zijn boek The Power of Now. Een boek dat bijna twintig jaar geleden is uitgegeven en waarmee Eckhart wereldwijd miljoenen mensen heeft geïnspireerd om meer in het moment te leven. Een bijzondere boodschap die na al die jaren nog steeds op heel veel nachtkastjes ligt. En met deze gedachte is ook dit accessoire met slechts één woord erin, de wereld in gebracht.

Het horloge zonder uurwerk

Het was zelfs voor de producent van The Watch Now een vreemde aanvraag, maar dit horloge toont geen tijd. Oprichters Bieke en Thijs voelden, net als vele anderen in hun omgeving, de druk van tijd in alles. Tijdens meetings, feestjes, sporten en evengoed tijdens een avond ‘rustig’ film kijken op de bank. Er is namelijk altijd nog een project dat afgemaakt moet worden, vrienden en ouders die nog wat van je moeten horen en morgen staat er ook al een lange werkdag op de planning. “Wat als tijd even geen enkele rol speelt op dit soort momenten?”, met deze vraag startte het duo met de ontwikkeling van een betekenisvol accessoire: een horloge zonder uurwerk. Enkel een kleine reminder door het woord NOW, om weer even je aandacht terug te brengen naar het hier en nu.
image image
Met de lancering van de eerste collectie, waar het bedrijf een jaar lang aan werkte, wil The Watch Now mensen inspireren meer te genieten van het moment waarin ze zich bevinden. Hiervoor ontwierpen ze een 10-delige collectie accessoires met de look van een traditioneel horloge waarin de tijd bewust achterwege is gelaten. De sieraden hebben prijzen tussen de €49,95 en €59,95 en geven je ook de mogelijkheid te wisselen in de verschillende kleuren leren straps.

Ondernemers met eindeloze #fomo

De oprichters Bieke van Orten (30) en Thijs Verhoeven (34) werken al jaren samen als zakenpartners. Jong en ambitieus, maar ook altijd aan het werk en met volgeplande agenda’s. Afgelopen jaar beseften ze dat ze soms vergaten te genieten van het spannende en leuke ondernemersleven waarin ze zich bevonden omdat de focus teveel lag op hun toekomstplannen. “We hopen met The Watch Now mensen te inspireren om wat rustiger door het leven te gaan en ze met een kleine reminder terug te brengen naar het nu. Verwissel je horloge af en toe voor The Watch Now en ontdek wat voor mooie gesprekken en momenten er op deze dagen ontstaan.”, aldus het ondernemersduo.
Noot voor de redactie:
  • Voor meer informatie, beelden of persaanvragen m.b.t. The Watch Now neem contact op met amber@beexbranding.com.
  • Is het een herkenbaar onderwerp én zou je hier eens het gesprek over willen aangaan met Bieke en Thijs? Dat vinden ze zeker leuk dus neem dan contact met hen op via info@thewatchnow.com of telefonisch via 020 210 1670.
www.thewatchnow.com

Bieke van Orten

Een full-service marketing & PR bureau voor bedrijven in o.a. de fashion, food, lifestyle sector.