Lancering ACTION PAINTING IN A BOX

ACTION PAINTING IN A BOX GELANCEERD:
Uniek kunstwerk eenmalig compleet te zien

Donderdag 1 oktober 2020, Maasbommel

Actionpainter Hein van Houten en IN A BOX ontwikkelden samen ACTION PAINTING IN A BOX. En vandaag op 1 oktober 2020 vond de lancering hiervan plaats.

Tijdens de officiële lancering beschilderde Hein van Houten de eerste 12 boxen tot een groot werk (zie foto’s). Dit werk zal na vandaag nooit meer volledig te zien zijn, omdat deze boxen gereserveerd zijn voor de eerste 12 klanten die een Action Painting IN A BOX bestellen. Daarmee hebben deze klanten een unieke box en een stuk van een uniek werk te pakken!

ACTION PAINTING IN A BOX: Wat is het?

Net als de andere IN A BOX-boxen (Bootcamp, Bootcamp for kids en Quiz) biedt Action Painting IN A BOX een complete ervaring. Mindful, fysiek en artistiek.

Met Action Painting IN A BOX heb je alles in huis om een unieke thuis-workshop voor 5 personen te houden. Met alle materialen, tips en advies van Hein van Houten en bijzondere inspiratie-kaarten. Maar wat is eigenlijk actionpainting?

Actionpainting is een vorm van abstracte kunst. Het is ook een erg lichamelijke vorm van abstracte kunst maken. Een actionpainter gaat het doek te lijf, bijna alsof het een gevecht is! Het resultaat van dit gevecht is een kunstwerk dat daarmee een tastbare herinnering is aan de actie van het maken.

Hein van Houten: “Je zal merken dat als echt alle remmen losgaan, je enorm in het moment van het maken kan zijn. Daarmee is actionpainting eigenlijk ook een heel bijzondere vorm van ‘mindful’ zijn. En het mooie is dat je er een tastbaar kunstwerk aan overhoudt, waardoor je het gevoel van het maken op een ander moment kan terughalen.”

Het gaat bij actionpainting niet zo zeer om wat er afgebeeld wordt, maar om de spontane actie van het bezig zijn. Bekende actionpainters waren onder andere Jackson Pollock,
Willem de Kooning, Karel Appel en ook wel Herman Brood.

In de box vind je alles wat je nodig hebt om zelf te gaan actionpainten. Alleen of met een groepje tot 5 personen als thuis-workshop.
• 5 Montana-spuitbussen (à 400ML) in de primaire kleuren geel, rood, blauw, zwart en wit
• 5 Talens Amsterdam verftubes (acryl, à 120ML) in de primaire kleuren geel, rood, blauw, zwart en wit
• kwasten
• rollers en rollerhouder
• sjabloon
• tips en advies van Hein (met een link naar ondersteunende filmpjes)
• inspiratiekaarten om je op gang te helpen (met 3 unieke Hein-miniatuurtjes op de achterzijde)
• en zelfs een vies tafelkleedje zoals Hein ook gebruikt!

Oprichter IN A BOX Carletta Jacobs: “Met IN A BOX willen we je een echte ervaring bieden. Offline, in het hier en nu. Met Actionpainting maak je echt je hoofd leeg.”

ACTION PAINTING IN A BOX: Hoe en waar te bestellen?

Deze unieke boxen zijn vanaf vandaag te bestellen op www.shopinabox.nl
De prijs is € 139,- (incl btw)*
De prijs met 5 canvas boards in het formaat 50 x 50 cm is € 179,- (incl btw)*
*De prijzen zijn exclusief verzendkosten.

Bijlagen:
– High res foto’s te downloaden via deze link: https://wetransfer.com/downloads/43eb2cddb5889caaf44d58733767b45720201001121640/53ceda6e12c57001fc568cf49b366c5320201001121702/4cc8be

IN A BOX is een initiatief van Opmerken BV.
Voor meer informatie: zie www.shopinabox.nl
of bel ons op: 06-20616421
of mail naar: kim@shopinabox.nl