KijkMijnHuis vermindert stress tijdens de verhuizing met de Verhuisservice

Nieuwe online verhuisdienst maakt de administratieve verhuizing eenvoudig, veilig, overzichtelijk en stressvrij

Delft, 29 april 2014 – KijkMijnHuis, het platform voor verhuizende consumenten, heeft de Verhuisservice gelanceerd. Met deze online dienst kunnen verhuizende Nederlanders op 1 plek alle adreswijzigingen aan alle leveranciers in Nederland doorgeven en krijgen ze terugkoppeling over de status van het verzoek. In 2013 verhuisden er gemiddeld 4102 Nederlanders per dag.

Bedrijven kunnen op hun beurt sneller en makkelijker verhuisverzoeken verwerken en zo hun klanten op de hoogte houden van de status. Met deze nieuwe verhuisservice kunnen consumenten eenvoudig al hun leveranciers informeren en kunnen alle bedrijven in Nederland effectief blijven communiceren met hun verhuizende klanten.

Door gebruik te maken van de Verhuisservice van KijkMijnHuis besparen consumenten tijd, minimaliseren ze verhuis-stress en houden ze overzicht. Omdat het online systeem relevante suggesties geeft, worden gebruikers geholpen bij de selectie zodat ze geen leveranciers vergeten. Ze hoeven dus niet langs alle individuele websites en krijgen op een centrale plaats terugkoppeling over de voortgang. En consumenten kunnen dit allemaal zelf regelen binnen een veilige online omgeving.

Feestelijke lanceringsdag

Voorafgaand aan het live gaan van het online platform, heeft het Delfste bedrijf € 72.000 aan extra financiering opgehaald. In slechts 5 uur werd de eerste € 50.000 aan funding bevestigd via de crowdfunding website Symbid.

50 vrijwilligers en bekenden begonnen de dag met een masterclass in telefonische gespreksvaardigheden en gingen daarna enthousiast aan de slag om bedrijven en consumenten te informeren over de mogelijkheden om te investeren in de nieuwe verhuisdienst.

“Bij veel Nederlanders levert verhuizen stress op, het staat zelfs 2de in de stress top 10. Behalve het inpakken en uitpakken van dozen, moet er administratief ook veel geregeld worden bij een verhuizing. Bestaande verhuisdiensten regelen slechts een klein deel van de administratieve verhuizingen voor consumenten en geven geen terugkoppeling of het wijzigingsverzoek goed is doorgevoerd. Dat is een slechte zaak. Ik ben trots dat we met onze Verhuisservice consumenten en bedrijven kunnen samenbrengen, tijdens, maar ook zeker na de verhuizing. Alle betrokkenen hebben er baat bij dat het adres klopt. Verhuizen moet een leuke en sociale bezigheid zijn en geen administratieve nachtmerrie, daar proberen we met onze producten, inclusief de nieuwe Verhuisservice, voor te zorgen,” zegt Lex Groenewegen, directeur KijkMijnHuis.

Voor meer informatie over de KijkMijnHuis Verhuisservice, ga naar de website http://verhuisservice.kijkmijnhuis.nl.

Over KijkMijnHuis

KijkMijnHuis is in 2007 ontstaan uit een visie dat consumenten die gaan verhuizen, over het algemeen direct in het diepe worden gegooid. In deze hectische periode waarin veel beslissingen moeten worden genomen, kunnen particulieren best een helpende hand gebruiken. Inmiddels uitgegroeid tot een platform waar 300.000 consumenten hun verhuizing mee hebben geregeld en daar komen naar verwachting jaarlijks 100.000 nieuwe (verhuizende) consumenten bij.

Vanuit het makelaars netwerk dat inmiddels ruim 2.200 makelaars in Nederland bestrijkt verblijdt KijkMijnHuis dagelijks nieuwe huiseigenaren en helpt het makelaars door een professioneel aftersales programma te bieden.

In april 2014 introduceert KijkMijnHuis de Verhuisservice om het doorgeven van adreswijzigingen voor zowel consumenten als bedrijven nog makkelijker te maken. Bezoek de website http://verhuisservice.kijkmijnhuis.nl.

Kijk voor meer informatie op www.kijkmijnhuis.nl.