Kerstpakket met streekproducten

TiaMo Seasongifts uit Emmen wil de bestedingen in de regio stimuleren met behulp van kerstpakketten. Ze bedacht daarvoor een regionaal kerstpakket; één met cadeaubonnen te besteden bij allerlei ondernemers in Emmen en omstreken.

Bij TiaMo Seasongifts kun je een kerstpakket laten samenstellen. Dit jaar kun je, naast de bekende lekkere producten en de nuttige keukenapparaten, ook kiezen voor cadeaubonnen. Allen te besteden in de regio Emmen. “Het zijn allemaal ‘streekproducten’” vertelt Tineke van TiaMo Seasongifts. “We werken samen met verschillende partijen uit de buurt om zo de bestedingen in de regio te stimuleren. Tegelijkertijd promoten we natuurlijk de regio.”

Grote variatie

Er zijn veel verschillende cadeaubonnen beschikbaar gesteld door regionale aanbieders. Zo wordt er korting gegeven op wellness activiteiten en worden er gratis sportlessen aangeboden. Ook zijn er cadeaubonnen voor restaurants, kledingwinkels en winkels met lifestyle producten. De vrije tijdsbranche doet ook mee. Zo zitten er bonnen bij voor een openlucht museum en een binnenspeeltuin voor kinderen. Daarnaast wordt er ook samengewerkt met een organisatie die producten levert die gemaakt zijn door mensen met een verstandelijke beperking. Op die manier gaat de besteding indirect naar een goed doel. “We willen zoveel mogelijk mensen blij maken met de kerstdagen. Daarom bieden we voor elk wat wils.”

Trendy combinaties

De cadeaubonnen kunnen gratis worden toegevoegd aan een pakket naar wens. Dit jaar zijn de pakketten met veel en lekker eten de trend. Een culinair pakket of een pakket met een nostalgische uitstraling passen daar goed bij. Tijdens de kerstvakantie zelf pizza’s en kroketten maken met familieleden. De cadeaubonnen kunnen naar wens aan een pakket toegevoegd worden. Op die manier kun je alle medewerkers een voor iedereen aantrekkelijk regionaal pakket aanbieden.

Regio enthousiast

De regionale partners zijn erg enthousiast en het aantal breidt zich snel uit. “Vorig jaar hebben we de cadeaubonnen op kleine schaal uitgeprobeerd. We kregen zoveel enthousiaste reacties van werkgevers, werknemers en partijen waar we mee samenwerken, dat we besloten hebben dit jaar groter uit te pakken.” licht Tineke toe. “Winkels of ondernemers die graag meewillen in een kerstpakket kunnen zich nog bij ons melden”.

Wilt u meer weten over de regionale kerstpakketten of contact met Tineke en Monique van TiaMo Seasongifts? Kijk dan eens op de website: www.tiamo-seasongifts.nl.

Tineke & Monique
TiaMo Seasongifts