Karrende Keukens op Sunday Fair Den Bosch

’s-Hertogenbosch – Nog niet eerder werd er in ’s-Hertogenbosch een lifestyle fair georganiseerd. De jongste ster in het indrukwekkend firmament van activiteiten die in de Brabantse hoofdstad plaatsvinden, schittert zondag 28 september op de Pettelaarse Schans met meer dan 150 deelnemende bedrijven, foodtrucks, live muziek, workshops, proeverijen en verrassende activiteiten voor jong én oud.

Karrende keukens zijn hot
Steeds meer mensen leven en eten bewuster, waarbij duurzaamheid, ambacht en creativiteit een steeds grotere rol spelen. Ook op evenementen wil men graag weten waar het verse voedsel vandaan komt en wat erin zit. Streetfood sluit daar goed op aan en Nederland kent inmiddels een bont gezelschap van meer dan 180 kleurrijke keukens op wielen. Een centrale plaats op de Sunday Fair wordt dan ook ingenomen deze foodtrucks van gepassioneerde ondernemers die veelal door artistieke initiatieven een vernieuwend en dynamisch beeld geven van streetfood.

Feelgood film CHEF
Streetfood is zelfs zozeer in opkomst, dat er op 4 september a.s. een nieuwe bioscoopfilm in premiere over foodtrucks. De culinaire feelgood film CHEF, met o.a. Jon Favreau, Scarlett Johansson, Sofia Vergara, Robert Downey jr. en Dustin Hofman, gaat over een Amerikaanse kok bij een toprestaurant die ontslag neemt, een food truck koopt en tijdens zijn reizen de passie voor het koken en het leven herontdekt.

Live proeven
De Nederlandse CHEF foodtruck, die in samenwerking met Universal Pictures Nederland een rol speelde in de promotiecampagne van de film, staat zondag 28 september op de Sunday Fair mét de Cubano filmsandwiches. De drijvende kracht achter de CHEF foodtruck is Monica Abdoel. Zij is de schrijfster van ‘Reizende Sterren’, een bundeling van bijzondere verhalen en recepten van streetfood & foodtruck ondernemers in Nederland. Het boek is een aanrader voor iedereen die meer wil weten over karrende keukens en smaaknomaden. Kijk voor meer informatie over de Sunday Fair, het programma en toegangsprijzen op: www.sundayfairs.nl