Instructie voor een nieuwe accu van gsm-batterij.nl

Wanneer u  een nieuwe batterij aanschaft, is het van belang dat u deze goed gebruikt. Dit begint al op het moment dat u de accu uitpakt. Wat veel mensen niet weten is dat de accu niet de maximale prestatie kan leveren na de eerste oplaad sessie. Een veel voorkomend verhaal is dat mensen verwachten dat de accu bij de eerste oplaad-sessie al 100% werkt. Dit is niet het geval. In sommige gevallen verliest de accu zelfs vroegtijdig zijn energie.

Door de accu op de juiste manier te laden, kan de maximale prestatie en levensduur bereikt worden. Een Li-ion accu moet meerdere keren opgeladen worden. Er word zelfs gezegd dat een accu minimaal 5 tot 10 keer volledig opgeladen moet zijn, voordat de accu de volledige prestatie kan leveren.

Nadat de accu goed opgeladen is, is het van belang dat de accu niet ‘lui’ word gehouden. Dit betekend dat de accu het beste presteert, wanneer hij volledig leeg loopt. In de praktijk laden mensen vaak de telefoon bij, als deze nog halfvol is. Dit is uiteraard uit praktische overwegingen (“Dan red de accu het ook tot vanavond laat”) een logische stap. Voor de accu zelf is het alleen uitermate slecht om dit te doen. De accu verliest zijn kracht, doordat hij wordt bijgeladen. Ook de accu langer dan noodzakelijk aan de lader laten zitten is erg slecht.

Om het nog even op een rijtje te zetten is het van belang dat de accu de eerste keer onafgebroken opgeladen wordt. De eerste oplaadsessie kan wel 10 tot 12 uur duren. Haal de telefoon niet van de lader tijdens deze oplaadsessie. In sommige gevallen horen we van klanten dat de telefoon al na 2 tot 4 uur aangeeft dat de accu vol is. Dit heeft er mee te maken dat fabrikanten de accu’s vaak ongeladen leveren. Desondanks is het belangrijk dat de accu de eerste keer 10 – 12 uur aan de lader zit.

Vervolgens is het van belang om de optimale prestatie van de accu te krijgen, dat de accu geheel opgebruikt wordt. Dus niet tussentijds wordt geladen, terwijl de accu nog halfvol is. Het proces van vol/leeg laten lopen moet ongeveer 5 tot 10 herhaald worden.

Daarnaast is het belangrijk dat de accu niet bij temperaturen onder de 0 graden Celsius opgeladen wordt.

Volgt u deze instructies van gsm-batterij.nl op, dan zal de accu de volledige capaciteit kunnen bereiken.

Als onze batterijen zij op te laden met:

Gsm-batterij.nl

info@gsm-batterij.nl