Hoe Ook Jij Oorzaken Stress Op Kunt Sporen.

Ook jij kan je oorzaken stress op sporen. Simpel door WAAR TE NEMEN. Waarnemen is het proces waarbij mensen hun ervaringen , zichzelf, hun naasten, en de totale wereld waarin zij leven, registreren, verwerken en interpreteren.

Wat je waarneemt hangt onder andere af van wat je geleerd hebt van de mensen waar je bij hoort, waar je bij wilt horen, of waarmee je je identificeert.

Om uit te gaan van op sporen van mijn eigen oorzaken stress, nam ik waar op de manier die ik ( aan) geleerd heb. Ik herinner mij dat ik “vroeger” heel vaak dacht “dat zeggen jullie nu wel maar ik denk en voel dat anders.” Heel soms zei ik dat maar dan kreeg ik al snel antwoorden als:

och nee, jij maakt je ook altijd zo druk

jij bent ook zo gevoelig

nee hoor, dat zie jij verkeerd

och jij altijd, jij hebt zo’n rare antwoorden.

Uiteindelijk hield ik meestal stil en liet ik mijn “commentaar” maar achterwege.

Hier liggen mijn oorzaken stress.

Want wat gebeurde er met mij? Door mijn “stilhouden” begon ik ook steeds meer te twijfelen aan mijn eigen waarnemingen. Mijn eigen gevoelens, mijn waarnemingen, mijn uitspraken werden vaak ontkracht.

Ik was een ‘GEVOELIG” KIND EN PIKTE SNEL SIGNALEN OP.

Maar…………………als je maar vaak genoeg hoort dat het allemaal niet klopt wat je zegt, ga je het nog geloven ook. Dit zijn voor mij een van de redenen van mijn oorzaken stress geworden.

Er van uitgaande dat, ieder mens in staat is om zichzelf te “ redden”, heb ik dus ook mezelf “gered”. ( Levens) processen zowel positief als negatief, daar heeft iedereen mee te maken. Als je maar last genoeg krijgt van je oorzaken stress, van je ongemakkelijke gevoelens, moet je wel stappen ondernemen. Je kan gewoon niet verder. Je voelt je steeds maar ellendiger worden.

De meeste stress oorzaken hebben dan ook te maken met hoe jij gestrand bent nu, en hoe dat komt.

Waarom heb jij nu stress klachten? Als iemand in de knoop zit MOET er iets veranderen. En er zijn vaak meerdere oplossingen nodig. Iemand die “werkbare” oplossingen heeft gevonden gaat niet op zoek.

Pas als je “bewust” bent van wat er IN je omgaat kun je besluiten om een oplossing ervoor gaan te zoeken.

Oorzaken stress aanpakken op een simpele manier. Vraag GRATIS informatie brochures aan  bij www.stress-network.com

Trendflow

Henk en Caroline zijn een stel die u kunnen en willen leren met het reduceren van uw eigen stress-,burnout- en overspannen klachten. Zij hebben veel ervaring in het bedrijfsleven en de sociale sector. Zij studeerde Stress Management en hij Social work. Vraag de GRATIS stress vrije brochures nu aan en laat al uw stress klachten snel achter u. Henk & Caroline.