‘Girl power’ tijdens 1We Ladies Night

AMERSFOORT – Een dynamische avond voor vrouwen die midden in de maatschappij willen staan. Met de kansen en mogelijkheden van maatschappelijk betrokken ondernemen voor jou en je bedrijf. Met live muziek en wereldse hapjes. Én met de leukste vrouwensnufjes. Met de 1We Ladies Night op donderdag 31 mei in Amersfoort laat 1We – Een Wereld Idee zien dat maatschappelijk betrokken ondernemen cool is.

Onder het motto ‘door Vrouwen, voor Vrouwen’ presenteert de vernieuwende empowerment foundation 1We – Een Wereld Idee hoe je je maatschappelijke betrokkenheid kunt vormgeven. Op de manier die het beste bij jou en je bedrijf past. Hierbij draait het om de kracht van krachtenbundeling; in het geval van de Ladies Night om ‘girl power’.

‘Women empowerment’
Een mooi voorbeeld is de creatie Gustav van trainer/coach Monique Dijkstra. Gemaakt door vrouwen uit de sloppen van Bangladesh, is Gustav een eigen leven gaan leiden als zielenknijper en wereldreiziger. De verhalen van de mensen die Monique traint, worden als input gebruikt voor een boek, beleefd door de ogen van Gustav. De opbrengsten uit het boek gaan naar de ‘women empowerment’ projecten van 1We in Bangladesh. “In dit soort landen worden vrouwen nog te vaak onderdrukt. Terwijl juist zíj degenen zijn die daar het verschil kunnen maken”, aldus Monique Dijkstra. Tijdens de 1We Ladies Night vertelt zij over de impact en marketingkansen van Gustav, die zij samen met 1We ontwikkelde.

Kleurrijke mini-bazar
1We-directeur Robbert Frank Hagens vertelt aansluitend meer over de diverse 1We-projecten. En vooral hoe je je daarmee als bedrijf kunt profileren. Verder is er live muziek van het duo Sax’n Co en zijn er wereldse hapjes te verkrijgen. Ook is er een kleurrijke mini-bazar, met onder meer relatiegeschenken uit de 1We Cadeau Shop, fair trade reisaccessoires, een lichaamsmasseur en duurzame tassen en meubelen.

Initiatiefnemer Paula de Boer: “Als communicatie/PR/Management Assistente zet ik me belangeloos in voor 1We – Een Wereld Idee, vanuit de filosofie dat elk individu het verschil kan maken. Ik sta dan ook volledig achter de slogan ‘De wereld verbeteren, begint bij jezelf’. Met de Ladies Night lever ik daaraan op mijn manier een bijdrage.”
De Ladies Night op donderdag 31 mei vindt plaats vanaf 19.00 tot 24.00 uur in 1We Studio 1 in Amersfoort. Voor meer informatie en aanmelding (ladies only!): www.1We.nl > Ladies Night

1We - Een Wereld Idee

Als ontwikkelingsorganisatie nieuwe stijl staat 1We - Een Wereld Idee voor een nieuwe vorm van ontwikkelingssamenwerking in de 21e eeuw. Door vanuit een ondernemende, creatieve geest anders te denken én te doen. Dat dit werkt, bewijst de organisatie al sinds 2006. Met dynamische ontwikkelingsprojecten, waarin kansarme mensen met talent leren om te ondernemen en daarmee het heft in eigen hand te nemen. Het doel: empowerment van de nieuwe generatie in onderontwikkelde gebieden.