Genomineerden Etnische Vrouwelijke Manager Nederland 2013 bekend

Persbericht    Persbericht                  Persbericht

Genomineerden Etnische Vrouwelijke Manager Nederland 2013 bekend

De businessclub Etnische  Zaken Vrouwen Nederland (EZVN) reikt op 23 november 2013  voor de negende keer het award voor de Etnische Zaken Vrouw Nederland en de Etnische Vrouwelijke Manager Nederland  uit. Tijdens het verkiezings galadiner in het Hulstkamp gebouw te Rotterdam vindt de uitreiking van de awards  aan de winnaressen plaats. Tijdens de jurybijeenkomst op 11 november jl.onder leiding van Ali Bouchrit, Regiodirecteur Zuid West Nederland voor ING zijn de volgende genomineerden geselecteerd;

De genomineerden voor de Managers prijs  Etnische Vrouwelijke Manager Nederland 2013 zijn ;

Naziha El Khayati, Manager Vestigingen Amplifon – Beter Horen, Haaglanden
Na haar studie MER aan de Haagse Hogeschool te Den Haag, ging Naziha aan de slag als adviseur bij Ernst en Young tax advisors te Amsterdam. Hier leerde ze de kneepjes van het vak belastingen, juridische zaken en adviseren. Na 2 jaar was ze toe aan een nieuwe uitdaging, het werd de SNS BANK, waar ze al snel doorgroeide naar regio manager Den Haag. Haar managers stijl  is te kenmerkten als bouwer, verbinder en coach. De kwaliteiten van medewerkers herkennen, erkennen en inzetten zijn voor haar vanzelfsprekend. Sinds 2012 is Naziha regiomanager bij Beter Horen. Ze stuurt 8 filialen aan. Als manager  zet ze haar kennis en energie in om resultaten te realiseren zonder diversiteit uit het oog te verliezen, want voor haar is diversiteit vanzelfsprekend  en staat voor kwaliteit. Resultaatgericht als ze is heeft ze bij Beter Horen laten zien dat niet alleen de  omzet gestaag stijgt maar dat de kwaliteit daaronder  niet lijdt.Als mensen-mens is Naziha ook buiten haar werk actief op het terrein van empowerment. Onvermoeibaar en vol enthousiasme zet ze zich vrijwillig in voor de maatschappelijke ontwikkeling.

Patritia Pahladsingh,
Managing Partner TBWA\NEBOKO, Amsterdam
In de afgelopen 6 jaar werkte Patritia als Client Service Director bij TBWA\NEBOKO en was ze verantwoordelijk voor klanten als Heineken, Pearle, Campina en KLM. Dit jaar trad ze toe tot de directie van TBWA\NEBOKO als Managing Partner.Patritia Pahladsingh is geboren en getogen in Den Haag. Haar ouders emigreren in de jaren 60 van Suriname naar Nederland vanwege de gezondheid van haar vader. Na haar studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam gaat ze aan de slag in de communicatiebranche. Haar kennis, doorzettingsvermogen, lef en creativiteit blijven niet onopgemerkt. Ze werkt bij toonaangevende reclamebureaus voor grote klanten zoals McDonald’s, Achmea, Nissan, Beiersdorf en Mars. Ze is een ijzersterke zakenvrouw die commercieel en creatief het beste voor haar klanten nastreeft. Naast haar eigen ontwikkeling maakt ze zich ook hard voor het opleiden van jongeren, zowel in haar eigen bedrijf als extern. Om zo haar kennis op hen over te dragen en ze te inspireren. Hèt belangrijkste kenmerk van Patritia is wel haar uitbundige en aanstekelijke enthousiasme. In een cultuur en sfeer waar altijd al hard wordt gewerkt weet ze extra energie te mobiliseren en er voor te zorgen het beste voor de klanten naar boven halen. Met haar enthousiasme weet zij de talenten van haar mensen tot bloei te brengen.Dit alles doet ze op een ontwapenende wijze waardoor ze uit alle mensen om zich heen het beste naar boven haalt. Of dit nu de creatieven, strategen of klanten zijn.

Iman Eddini, Head of HR bij HEMA b.v, Amsterdam
Na haar HR opleiding aan de Haagse Hogeschool wist Iman in slechts 14 jaar tijd haar huidige positie te bereiken. Begonnen bij Vroom & Dreesmann Warenhuizen als HR manager stapte zij al gauw over naar de Media Markt. Van hieruit was de stap naar HEMA  een logische. Iman heeft, waarschijnlijk mede door haar marrokaanse achtergrond, de gave de juiste balans te vinden tussen warmte en onverbiddelijkheid, waardoor zij in haar rol van directeur HR bij een grote onderneming als HEMA, zowel in staat is doortastend maatregelen door te voeren als de relatie met medewerkers goed in stand te houden, zelfs in het ingewikkelde ondernemingsklimaat dat de crisis met zich mee heeft gebracht. Ook heeft zij een groot inzicht in de Retail wereld in Nederland. Juist door de combinatie van grote vakkundigheid op haar vakgebied als haar leiderschapsvaardigheden en empathisch vermogen, is zij in staat gestelde doelen te bereiken. Zij heeft een uitstekende helicopter blik als het gaat om het inschatten van strategische afbreukrisico’s en schroomt niet deze over het voetlicht te brengen.  Haar vermogen te genieten van de kwaliteit van anderen maakt dat zij de vinger op de zere plek weet te leggen en de top van de onderneming hiermee van uitstekende adviezen voorziet.

De Businessclub Etnische Zaken Vrouwen Nederland (EZVN) wil met het uitreiken van genoemde prijzen het volgende bereiken:

Etnische vrouwen d.m.v. positieve voorbeeldvorming stimuleren om economische zelfstandigheid te verkrijgen door het ondernemerschap;

Etnische vrouwen d.m.v. positieve voorbeeldvorming stimuleren om door te stromen naar hogere en topfuncties in met name het bedrijfsleven en overheid;

Etnische  vrouwen in topposities en etnische  vrouwen die een toponderneming bezitten zichtbaar maken binnen de Nederlandse samenleving;

De bedrijven die etnische managers op vooraanstaande posities hebben erkennen in hun visie dat kwaliteit benut moet worden en tegelijk wil EZVN andere bedrijven aanmoedigen en inspireren om het goede voorbeeld te volgen.

– Einde persbericht –

Noot voor de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met het secretariaat van de EZVN via telefoon nr.:

010-2857582 of raadpleeg www.ezvn.nl. Indien u het verkiezingsgala wenst bij te wonen dient u zich aan te melden op de perslijst vóór 6 oktober 2012

Maritza Russel