Flexzorg oplossing voor beperking oproepcontracten

Het beperken van flexibele arbeidscontracten, zoals opgenomen in het sociaal akkoord, biedt volgens futurist Wim Davidse kansen voor de uitzendbranche. Flexzorg.net levert een alternatief dat zorgt dat zorginstellingen niet naar uitzendbureau’s hoeven uit te wijken voor flexibel personeel. Met inzet van Flexzorg.net kunnen zorginstellingen hun eigen personeel efficiënter inzetten, wat in de praktijk leidt tot minder inzet van uitzendkrachten.

Het sociaal akkoord dat dit voorjaar is gesloten legt een beperking op tijdelijke contracten en verbiedt nulurencontracten in de zorg. Econoom en futurist Wim Davidse verklaart in een radio-interview met BNR Radio op vrijdag 24 mei dat hier een kans ligt voor uitzendbureaus. Davidse benoemt de trend dat de flexibele schil van werkgever steeds groter wordt, terwijl het sociaal akkoord deze optie nu juist beperkt. Met Flexzorg.net wordt  een alternatief toekomstbeeld geboden. Met deze dienst kan eigen personeel tóch flexibel worden ingezet door middel van een mobiel matching-systeem.

Flexzorg.net is een mobiele dienst die vraag en aanbod in het dienstrooster samenbrengt. Op deze manier kunnen zorginstellingen hun eigen personeel efficiënter inzetten, waardoor minder uitzendkrachten nodig zijn. Planners zetten openstaande diensten in de mobiele app waar zorgprofessionals op kunnen reageren. Zorgprofessionals kunnen op hun beurt de eigen beschikbaarheid doorgeven in de app, zodat planners hen direct diensten aan kunnen bieden.

Flexzorg.net is een initiatief van Dutch Communications Group; een ontwikkelaar van mobiele diensten voor de zorg. De oplossing die Flexzorg.net biedt is gemaakt in de praktijk in nauwe samenwerking met diverse zorginstellingen. De app is beschikbaar via smartphone en het web en is al werkzaam in een tiental organisaties.

Kijk voor meer informatie op Flexzorg.net of mail naar martha@flexzorg.net. Flexzorg.net is ook actief op Twitter. Volg @flexzorgnet.

Flexzorgnet