Feedbacktool Mopinion nu verkrijgbaar in de app-store van Lightspeed

Rotterdam De online klantfeedback oplossingen van Mopinion zijn nu ook verkrijgbaar in de app-store van Lightspeed (voorheen SEOshop). Lightspeed is onder andere leverancier van webshop-technologie en marktleider op het gebied van Point-of-Sales-systemen. Via de nieuwe integratie met Mopinion verzamelen webshop-eigenaren gemakkelijk feedback van hun online-bezoekers en klanten. Lightspeed klanten krijgen hiermee ook toegang tot geavanceerde rapportage- en analysemogelijkheden van Mopinion. Dit verschaft hen het nodige inzicht om de algehele prestaties en de gebruikerservaring van hun webshop te kunnen verbeteren.

Deze samenwerking tussen twee marktleiders in hun eigen vakgebieden is bedoeld om een groot aantal webwinkels te voorzien van een toegankelijke feedbackoplossing zonder administratief gedoe en ook zonder complexe implementaties. Een bijkomend voordeel voor de webwinkels is dat veel van dezelfde functies die in de betaalde Mopinion-software worden aangeboden, nu aan hen gratis ter beschikking worden gesteld. Dit maakt het laagdrempelig voor veel webshops om met feedback van klanten aan de slag te gaan.

Udesh Jadnanansing, mede-oprichter van Mopinion, verantwoordelijk voor wereldwijde partnerships:

“Customer Experience (CX) is een topprioriteit binnen de e-commerce wereld. Webwinkels zijn daarom op zoek naar manieren om te zorgen voor een vlotte en bevredigende ervaring voor hun online-klanten. Velen ontbreekt het echter aan het nodige inzicht om zinvolle veranderingen aan te kunnen brengen in hun klantreizen en online-processen. Het doel van deze nieuwe integratie en samenwerking, is om feedback van klanten meer beschikbaar te maken voor deze webwinkels, met name voor webwinkels die net zijn begonnen met het optimaliseren van gebruikerservaringen en klantbeleving. We hopen in de komende maanden nog meer van dit soort samenwerkingsverbanden aan te kondigen!”

Anders dan beoordelingen.
Veel webshops focussen vaak alleen nog op de bekende review en klantbeoordelingsystemen, waarmee je algemene indrukken verzameld over de webshop die openbaar gepubliceerd worden om andere consumenten te overtuigen. Met de feedback van Mopinion richt je je veel meer de individuele ervaringen van de webbezoeker, om te achterhalen waar het bijvoorbeeld mis gaat tijdens bestellen of waarom een bezoeker afhaakt tijdens het bestellen. Deze feedback verzamel je dus veel meer in het moment en is niet openbaar.

Volledig aanpasbare feedbackformulieren.
Zodra de Mopinion app is geïnstalleerd vanuit de Lightspeed app-store, verschijnt de Mopinion-feedbackknop automatisch op alle pagina’s van de webshop. Uniek aan deze specifieke app is dat het feedbackformulier van Mopinion volledig aanpasbaar is, zodat webwinkels eenvoudig feedbackvragen kunnen toevoegen of wijzigen, hun eigen ontwerp en logo kunnen toevoegen, hun eigen taal kunnen instellen en proactieve en exit-intentie-triggers kunnen gebruiken om te beslissen waar ze het feedbackformulier willen tonen of verbergen.

Geavanceerde analyse
Alle verzamelde feedback is real-time  beschikbaar in een persoonlijk Mopinion-account, dat bij de installatie voor de webshop wordt aangemaakt. Via hun persoonlijke accounts hebben de webwinkel-eigenaren in Mopinion direct toegang tot alle feedbackresultaten en aanpasbare dashboards om snel tot de juiste inzichten te komen. De webwinkels kunnen ook feedbackitems analyseren met behulp van tekst- en sentimentanalyse, e-mailmeldingen instellen voor inkomende feedback-items, feedbacktaken toewijzen aan teamleden, en nog veel meer.

De Mopinion-app-integratie is beschikbaar in de Lightspeed-appstores in Groot-Brittannië en Nederland.

Over Mopinion
Mopinion is een snelgroeiende aanbieder van Software-as-a-Service (SaaS) en marktleider op het gebied van de analyse van gebruikersfeedback afkomstig van websites en mobiele apps. Deze alles-in-één-oplossing zet de feedback van digitale touchpoints om in uitvoerbare gegevens op basis waarvan een strategie kan worden bepaald, online-kanalen kunnen worden verbeterd en digitale teams kunnen worden versterkt. Mopinion werkt samen met diverse vooruitstrevende digitale teams zoals TomTom, TUI, Ahold, Kia en Decathlon.

Mopinion

At Mopinion we make breakthrough software that changes the way enterprises use customer feedback from websites and apps. We truly believe customer feedback is a crucial ingredient for Digital-First enterprises to succeed. Mopinion powers these companies by offering an analysis and reporting solution that supports users’ desires for data discovery. All in a delightful user experience.