Entropia breidt uit naar Engeland

Het Belgische Entropia Digital, een mobiele netwerkprovider, breidt haar diensten uit naar het Verenigd Koninkrijk. Rond Londen en omgeving zal een DMR-netwerk komen dat bestaat uit 200 masten. Met dit netwerk biedt Entropia een commerciële digitale telecom-oplossing. Entropia werkt bij de uitrol samen met portofoonbedrijf Hytera en kennispartner Fylde.

Philip Vercruysse, CEO van Entropia Digital: “Na een volledig landelijk dekkend netwerk in Nederland en Vlaanderen volgt Engeland. We bieden in het Verenigd Koninkrijk een kraakheldere verbinding tegen een lage prijs voor iedereen die zich professioneel bezighoudt met communicatie.”

De basis van het netwerk bestaat uit 150 masten die al in het bezit van Entropia Digital zijn. Deze zijn overgebleven na de grootscheepse migratie van het Nederlandse netwerk dit jaar. De masten worden met kennispartner Fylde omgebouwd, zodat de digitale techniek DMR mogelijk is.

Het netwerk zal eerst gebouwd worden in het centrum van Londen. “Daarna volgen de M25, de rest van Londen en de zogenoemde Thames Gateway. De stap daarna is om het netwerk uit te breiden naar Southampton en Birmingham. Daarop breiden we uit naar het zuiden”, vertelt Vercruysse.

Ook in het Verenigd Koninkrijk werkt Entropia Digital met hun zogenoemde swap-formule. Die is vergelijkbaar met de manier waarop gsm-toestellen aan de man worden gebracht. Voor een bedrag tussen 25 en 30 euro krijgt de klant een abonnement dat bestaat uit een portofoon, batterijen en natuurlijk een stabiel netwerk. Vercruysse: “De klant hoeft niet te investeren in een portofoon of in een netwerk. En als de radio kapot gaat, krijgen ze een vervanging.”

Opvallend is overigens dat Entropia Digital een DMR-netwerk bouwt. In Nederland en België gebruikt Entropia Digital namelijk Tetra als techniek. Voor Vercruysse is het een logische keuze: “De digitalisering van communicatie heeft plaats. Groot-Brittannië is klaar voor een digitaal netwerk. Samen met onze partner Fylde hebben we de markt onderzocht en het is duidelijk dat er een grote vraag naar DMR is. Misschien dat de huidige Britse partij die Tetra aanbiedt haar werk niet goed genoeg heeft gedaan en kiest de klant daarom voor DMR.”

E I N D E P E R S B E R I C H T

Over Entropia Digital

Entropia Digital is een mobiel bedrijfstelecommunicatie netwerk bestemd voor de professionele gebruiker en is gevestigd in de omgeving van Brugge en Rotterdam. Door het toepassen van de digitale trunking-techniek is optimaal radioverkeer voor zowel spraak- als datacommunicatie mogelijk tussen mobilofoons en portofoons onderling en naar een centraal punt, de meldkamer.

Het Entropia abonnement kan volledig worden afgestemd op het gemiddelde verbruik per maand, het dekkingsgebied en de benodigde faciliteiten. Het abonnement omvat meestal een flat-fee tarief per maand en dit per netwerkaansluiting (subscriber). Op die manier kan de gebruiker zijn gebruikskosten voor een langere periode, vooraf en zonder verrassingen, budgetteren.

Entropia Digital heeft een uitstekende naam als het gaat om kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid.

Entropia Digital is gevestigd op de Koning Albert 1 Laan 122, 8200, Brugge in België en op de Lichtenauerlaan 102-120, 3062 ME, in Rotterdam, Nederland.

NOOT VOOR DE REDACTIE, NIET VOOR PUBLICATIE

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Philip Vercruysse, philip.vercruysse@entropia.eu, +32 50 39 39 00.

Repeater media