Eerste Sinterklaas speurtoch in Amsterdam met iBeacons

Sinterklaas geeft cadeaus weg via treatz
Deze week is het eindelijk zover. Nederland verwelkomt Sinterklaas en zijn pieten in de binnenstad van Gouda. Maar ook in hartje Amsterdam staat er veel te gebeuren rondom het Sinterklaasfeest. De Sint heeft treatz rechtstreeks opdracht gegeven een Sinterklaas-speurtocht te organiseren waarbij gebruikers zich kunnen laten verrassen met leuke cadeaus; van flessen wijn tot bioscoopkaartjes. Van 15 november tot en met 5 december krijgen zij dagelijks via social media, in en om het centrum van Amsterdam diverse hints om cadeaus op te sporen.

Hoe werkt het?

1. Download treatz via de AppStore om notificaties te kunnen ontvangen
  2. Volg treatz op Twitter, Facebook of Instagram en ontrafel de eerste Sint-hints
  3. Zet zowel Bluetooth als GPS aan voordat je het centrum van Amsterdam bereikt om de hints te kunnen ontvangen
  4. Heb je de juiste plek bereikt en ben je dit jaar lief geweest? Neem dan het cadeau in ontvangst en deel je blijdschap op social media met #treatzspeurtocht!

Hints via treatz app
Tijdens de Sinterklaas-speurtocht ontvangen gebruikers hints op hun iPhone. treatz maakt hiervoor gebruik van iBeacons en push notificaties. iBeacons zijn kleine zendertjes die berichten verzenden en gebruikmaken van Bluetooth Low Energy (BLE). Ook tijdens de Amsterdamse shoproute, die plaatsvond op 11 juli 2014, had treatz iBeacons ingezet. Winkels die deelnamen aan deze pilot kregen van treatz gratis Glimworm iBeacons om klanten van relevante en persoonlijke informatie te  voorzien. Bij de Sinterklaas-speurtocht worden iBeacons van een ander bedrijf ingezet, namelijk Kontakt.io. Dit is een toonaangevende, wereldwijde leverancier op het gebied van iBeacons. Voor de speurtocht worden in totaal 25 zendertjes ingezet.

Verras een ander, net als Sinterklaas
Het Sinterklaasfeest is er niet alleen om verrast te worden, maar ook om een ander te verrassen. Gebruikers kunnen − ook in aanloop naar het Sinterklaasfeest en op 5 december zelf − via treatz iemand op een originele manier verrassen met een leuke (Sinterklaas)foto.

———————————————

Voor meer informatie over de treatz app kunt u contact opnemen met Sandra Lopez Varela via sandra@treatz.me of 06-22870543.

Over treatz
treatz is een gratis app waarmee je iemand kunt verrassen en zelf verrast kunt worden. Surprise and be surprised, dat is waar treatz voor staat. Persoonlijke content in de vorm van foto’s en vouchers. Geen irritante spam, maar alleen relevante verrassingselementen. De app is beschikbaar voor smartphones met een iOS-besturingssysteem. Het bedrijf heeft diverse in-house professionals in dienst en werkt ook met freelancers om de app blijvend tot een succes te maken. Het hoofdkantoor van treatz is gevestigd in Amsterdam.

treatz
Haparandaweg 67-B4