Diverse soorten promotiemateriaal

Promotiemateriaal is er in verschillende soorten producten. Sommige ondernemingen kiezen juist voor zeer opvallende promotiematerialen zoals strandballen, zonnebrillen of felle paraplu’s.
Veel voorkomend promotiemateriaal is het materiaal wat je standaard op beurzen en evenementen ziet, hierbij kun je denken aan bedrukte pennen, visitekaartjes, folders, flyers en promotietextiel.

Welke type promotiematerialen zijn er allemaal?

Voor ieder bedrijf zijn er wel passende promotiemiddelen. Ook zijn promotiemiddelen vaak seizoensgebonden, denk bijvoorbeeld aan zonnebrillen, strandlakens, strandballen of luchtbedjes. Wat vooral veel ondernemers belangrijk vinden is het feit dat het promotiemiddel een wow-effect creëert maar tevens iedere dag gebruikt kan worden. Het gaat er juist om dat meerdere mensen jouw promotiemiddel zien en jouw bedrijf gaan koppelen wanneer men jouw diensten nodig is.

Wat zijn echte wow-effect promotiemiddelen?

Promotiemateriaal wat voor een wow-effect zorgt zijn bijvoorbeeld elektronica. Denk bijvoorbeeld aan gegraveerde of bedrukte powerbanks. Technologie is nou eenmaal indrukwekkend en zeg nou zelf, wie wil er niet gratis technologie. De nieuwste trend in 2016 op het gebied van relatiegeschenken en technologie zijn de draagbare speakers met bedrukking en de draagbare hoofdstellen voor Virtual Reality. Waarbij je jouw telefoon in het hoofdstel kunt plaatsen zodat je van jouw telefoon een echt Virtual Reality glass maakt. Misschien denk je dat het duur is, echter zijn deze onderdelen zelfs van kartonnen materiaal te verkrijgen. Een goedkope Virtual reality bril die er toch voor zorgt dat mensen over je product, bedrijf of dienst gaan praten.

Hoe kun je het beste promotiemateriaal inzetten?

Promotiemateriaal kun je standaard inzetten op bijvoorbeeld beurzen, evenementen of festivals. Echter behoort een gehele andere aanpak ook tot de mogelijkheden, waaronder je eigen medewerkers voorzien van promotietextiel. Ook wanneer je een webshop hebt dan zijn promotieartikelen ideaal als gratis extraatje. Nederlanders zijn nou eenmaal dol op gratis producten. Geef bij iedere aankoop een gratis keuzemogelijkheid uit promotieartikelen. Mensen gaan op een positieve manier praten over jouw webshop en je kunt jouw producten promoten binnen je doelgroep.

Neluz Nijhuis