De zware tijden van Brams Paris hield het merk niet tegen een goede plek in de markt te veroveren

De laatste jaren is er een nieuw merk jeans dat langzaam maar zeker de markt verovert. En niet zomaar een merk, het komt van Nederlandse bodem! Brams Paris is gevestigd in Amersfoort. Vooralsnog wordt het grootste deel van de verkoop in Nederland verkocht, doch zijn er verkoopactiviteiten in andere Europese landen. Maar het moederbedrijf van Brams Paris, PMH Jeans, heeft het voorbije jaar een robuust jaar achter de rug. In deze onrustige tijden is menig merk aan de gang met een herorientatie ten aanzien van de markt en de positie die op die markt wordt ingenomen. Zo ook PMH jeans uit Amersfoort, dat onder meer de merken/labels Brams Paris (dames, heren en kinderen), B-functional (workwear) en Gibson in de portefeuille heeft. Uniek aspect: PMH jeans heeft net een verzelfstandiging achter de rug waarbij het oude (moeder)bedrijf BPC-Amersfoort met de kindermerken Tumble %u2018n dry en Monta door Varova Investments werd overgenomen en naar Amsterdan verhuisde

Trends 2013
Zomer 2013 komt er weer aan en jij bent nu al haastig op zoek naar nieuwe jeans. Of je het nou zelf wilt, of dat het je vriendin is die je min of meer dwingt, ook jij ontkomt er niet aan. Dit seizoen zijn de donkere kleuren weer in. De zwarte outfits en de gehele gekleurde outfits gaan behoren tot de kledingtrends van 2013. Qua modellen staan er ook heel wat op het modelijstje. Zo zien we onder andere hoge taille jeans, gebleekte jeans, skinny jeans cropped, crowded jeans en pastel kleuren jeans. Brams Paris spijkerbroeken haakt hier slim op in en geeft veel gevariëerde modellen uit, geheel bijpassend bij de modetrends van 2013.

Stefan Wijnen