De scooters nemen de controle over Madrid over

We hebben het over een nieuw bedrijf van gedeelde scooters dat met een grote inzet in de hoofdstad aankomt.

De elektrische scooterboom is nog steeds aan de orde van de dag. Nu is een Zweeds bedrijf (VOI) aangekomen in Madrid om zijn elektrische scooterservice te installeren en wordt het de eerste Europese gemeenschappelijke scooterservice. Na haar intrede in Stockholm in augustus richt zij zich op Spanje en andere Europese landen, zoals Portugal en Frankrijk, om haar duurzame mobiliteitsmodel uit te breiden.
De veranderingen in de regelgeving van sommige Spaanse steden zoals Madrid of Valencia en, aan de andere kant, het klimaat, zijn voor hen de twee belangrijkste factoren geweest om Spanje binnen te komen. En wat is het doel? Om de manier waarop we ons bewegen in steden te veranderen, met een vervoermiddel dat niet vervuilend is, maar ook toegankelijk en nuttig voor mensen.

Op deze manier belanden ze geleidelijk aan in de hoofdstad en zullen ze scooters introduceren op basis van de vraag en op een verantwoorde manier met de stad.

De service kost 1 euro en 15 cent per minuut.

Voordat we de scooter nemen, moeten we de mobiele applicatie – beschikbaar voor iOS en Android- downloaden, registreren en op de kaart de dichtstbijzijnde scooter vinden. De prijs van het ontgrendelen van de scooter zal één euro zijn die zal worden toegevoegd aan de 15 cent per minuut.
Er zijn geen oplaadpunten in de stad, want het zijn de burgers zelf die “opladers” kunnen worden in ruil voor een economische vergoeding. Daarom worden de scooters opgeladen door de jagersgemeenschap. Iedereen alleen kan zich aanmelden als jager en geld verdienen met het laden van scooters. Het is heel belangrijk voor het bedrijf om banen te creëren voor mensen voor wie het moeilijk kan zijn om een baan te vinden. Door deel uit te maken van de jagersgemeenschap kunt u werken volgens de behoeften van elke persoon, waarbij u kunt kiezen wanneer u het wilt doen en hoeveel scooters u elke dag moet opladen.

Het enige wat nodig en verplicht is om een scooter te kunnen huren is 18 jaar of ouder te zijn. Het idee is om een betere stad te maken, zodat ze hun gebruikers aanmoedigen om respectvol te zijn, altijd de verkeersregels te volgen en respectvol te zijn, zowel voor voetgangers als voor andere voertuigen. De parkeervoorschriften moeten ook in acht worden genomen om de oversteekplaatsen voor voetgangers niet te belemmeren en om een helm te dragen.

Ondanks het grote aantal concurrenten sluit het bedrijf allianties niet uit en zorgt ervoor dat als Scandinavisch bedrijf, zowel de dialoog als het respect in het DNA van het bedrijf zit. Dit betekent ook partnerschappen met gemeentelijke bedrijven om bij te dragen aan de distributie en het laden van scooters – wat ook duidelijk meer klanten zal aantrekken naar hun verkooppunten in een tijd waarin de online verkoop toeneemt.

Hoewel er obstakels zijn geweest, met name door nieuwe regelgeving, stelt het bedrijf dat het de moeite waard was. Het succes van hun bedrijf heeft hen naar Spanje gebracht en hun visie in tien jaar tijd is “het grootste Europese bedrijf in de sector van de duurzame mobiliteit”.
Als elektrische mobiliteit uw ding is, maar u verkiest uw eigen elektrische scooter te hebben, kunt u die van u krijgen in de Helliot Bikes online fiets- en scooterwinkel.
We zijn weer terug op woensdag met meer informatie over wielen!